Rabla Plus, mai puțini bani de la stat și fără ecobonusuri!

Guvernul a redus semnificativ stimulentele pentru achiziționarea de vehicule electrice, hibride și pe hidrogen. Din păcate, ecobonusurile sunt eliminate, iar valoarea ecotichetelor este redusă de la 51.000 la 25.500 lei pentru mașinile electrice și de la 26.000 la 13.000 lei pentru mașinile hibride. 

Limitarea ecotichetelor la un singur autovehicul reduce și mai mult valoarea stimulentelor, care putea ajunge la 54.000 lei pentru o mașină electrică. Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) susține că aceste modificări sunt necesare pentru a acoperi un număr mai mare de cereri, dar și pentru ca Guvernul să se ralieze mediei europene.

Ordonanța de urgență a Guvernului 115/2023, publicată vineri în Monitorul Oficial, modifică abordarea statului în ceea ce privește încurajarea achizițiilor de mașini noi. Dintre cele trei programe „Rabla”, cum sunt ele cunoscute în general (Local, Clasic și Plus), cel afectat de noile măsuri impuse de Executiv este cel referitor la achiziționarea vehiculelor electrice, pe hidrogen și a celor hibride – Rabla Plus. Astfel, începând cu prima sesiune deschisă în anul 2024 pentru acceptarea și înscrierea solicitanților pentru Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, nu se mai acordă ecobonusuri. De asemenea, cuantumul ecotichetelor, indiferent de numărul de autovehicule uzate predate spre casare, se acordă astfel:

  • 25.500 lei (față de 51.000 lei, cum era până acum), pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie pe hidrogen, exceptând motocicleta;
  • 13.000 lei (de la 26.000 lei), pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO₂/km în sistem WLTP;
  • 13.000 lei (redus de la 26.000), pentru achiziționarea unei motociclete electrice.

Limitarea ecotichetelor (valoarea primită la casarea unui vehicul) la unul singur (de la două, câte puteau fi primite până acum) face ca sumele care stimulau cumpărătorii să opteze pentru mașini nepoluante să fie reduse și mai sever, pentru că plafonul de bonificație putea ajunge la 54.000 lei pentru un vehicul electric sau pe hidrogen, la 29.000 lei pentru un hibrid și la 26.000 lei pentru o motocicletă electrică.

Vechea reglementare prevedea că „la ecotichet se poate adăuga un ecobonus în cuantum de 1.500 lei, pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară„, facilitate care a fost, de asemenea, eliminată.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *