Loteria Română a fost acuzată că a plătit pentru noul logo doar 3 euro. Compania de stat susține că responsabilitatea pentru originalitatea noului manual de identitate aparține prestatorului.
„Având în vedere faptul că vechiul manual de identitate al companiei a fost elaborat în anul 2005, actualizarea acestuia a fost inclusă ca obiectiv strategic în programul de activitate al C.N. Loteria Română S.A. pentru anul 2023, în concordanţă cu noile tendinţe din piaţa jocurilor de noroc, inclusiv repoziţionarea Loteriei Române în raport cu concurenţa şi nevoile clienţilor. Astfel, pentru realizarea noului manual de identitate, Compania Naţională Loteria Română S.A. în conformitate cu prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice a încheiat un contract de prestări servicii cu S.C. Rusu & Borţun Consultanţă S.R.L. Criteriul de selecţie al prestatorului l-a constituit preţul cel mai mic ofertat cu obligaţia îndeplinirii condiţiilor privind experienţa similară, numărul minim de experţi, studiile şi calificările”, se arată în comunicatul companiei.
Procesul de rebranding a atras critici aspre, mai ales că noul logo seamănă izbitor cu cele folosite de alte trei companii. Ceea ce a stârnit reacții puternice este faptul că un logo similar poate fi cumpărat de pe un site online cu doar 2-3 euro.
„După cum se poate observa mai sus, realizarea siglei de către prestator a reprezentat doar o mică fracţie din obiectul contractului. Referitor la originalitatea elementelor care sunt cuprinse în cadrul manualului de brand, vă comunicăm faptul că în conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul are responsabilitatea originalităţii şi caracterului distinctiv al propunerilor grafice şi textuale înaintate”, se arată în comunicatul citat.
„Sigla (logo-ul) a fost un element punctual, parte din manualul de identitate, iar ea a fost creată de la zero, pe baza strategiei, de un designer cu experiență si premii (Alex Macsoda) care a trecut prin mai multe etape ale procesului de desenare, în încercarea de a îmbina mai multe însemne de referință și solicitate explicit de către Loteria Română – trifoiul, bilele folosite în extrageri și tricolorul. Așadar, vorbim despre un proces de design original demonstrat și prin faptul că nicio imagine din bazele de date publice la care s-a făcut referire nu a fost vizualizată sau descarcată de pe vreun computer aparținând membrilor echipei noastre sau a partenerului”, arată compania pe pagina proprie de Facebook.
Ministrul Economiei, Antreprenooriatului și Turismului, Ștefan Oprea, a afirmat că va trimite Corpul European pentru a face verificările necesare în cadrul Loteriei Române cu privire la achiziția noului logo pentru instituție.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews