Circulația pe străzile din Amsterdam se îndreaptă către o desfășurare mai lentă, deoarece viteza maximă pe majoritatea drumurilor din capitala olandeză va fi redusă la 30 de kilometri pe oră, în comparație cu limita actuală de 50 km/h, începând de vineri. Această schimbare plasează Amsterdam printre orașele europene tot mai numeroase care implementează măsuri pentru a îmbunătăți siguranța rutieră, conform informațiilor furnizate de Bloomberg.
Orașul pitoresc, cunoscut pentru canalele sale și pentru promovarea mobilității prietenoase cu bicicletele, se străduiește să echilibreze impactul creșterii populației și al turismului asupra resurselor sale imobiliare limitate. De la o campanie „Stay Away”, destinată limitării fluxului de turiști aglomerați, până la inițiative menite să reducă traficul de tranzit în centrul orașului, Amsterdam a luat măsuri semnificative în acest an pentru a face cartierele sale mai prietenoase pentru locuitori.
Decizia de a adopta limite de viteză mai reduse, un efort desfășurat pe parcursul mai multor luni, a fost rezultatul consultărilor cu locuitorii orașului, dintre care doi treimi au indicat că traficul în cartierul lor este perceput ca nesigur. În condițiile în care orașul înregistrează în medie peste trei accidente grave pe zi, noua limită de viteză ar putea reduce astfel de incidente cu până la 30%, conform autorităților locale.
Municipalitatea susține că limitarea vitezei va contribui la reducerea zgomotului din trafic și va oferi șoferilor mai mult timp pentru a procesa informațiile și a reacționa la situații neprevăzute. Aproximativ 4.500 de semne de circulație noi au fost deja instalate pentru a facilita această tranziție. Transportul public, cum ar fi tramvaiele și autobuzele, va continua să opereze la viteze mai mari, menținându-se la 50 km/h, datorită folosirii traseelor dedicate.
Cu toate acestea, decizia de a reduce limitele de viteză nu a fost bine primită de toți localnicii. Un rezident a exprimat nemulțumirea, afirmând că Amsterdamul a devenit un oraș „nebun” și că viteza de 30 km/h este potrivită pentru motociclete. Orașul se alătură astfel altor metropole precum Bruxelles, Paris și Madrid, care au adoptat măsuri similare în ultimii ani. Municipalitatea subliniază că va ajusta și semafoarele pentru a îmbunătăți fluxul traficului, menționând, totodată, că șoferii din Bruxelles nu au întâmpinat dificultăți semnificative în timpul deplasării de la impunerea acestor limite în 2021. Capitala olandeză a fost recent clasată ca al doilea cel mai bun oraș într-un nou indice al mobilității urbane, Helsinki ocupând prima poziție.