Ministra Educației, Ligia Deca, a dezvăluit posibilitatea unui program pilot în județul Bihor, care ar permite deschiderea bibliotecilor școlare comunității. Aceasta ar însemna că oricine, inclusiv părinții, ar avea acces la împrumutul de cărți de la școlile din localitate.

Scopul acestui proiect ar fi de a stimula literația și de a reduce analfabetismul funcțional în rândul populației. Ministerul Educației și-a exprimat ideea în cadrul unei conferințe de presă organizată la Oradea. Cu toate acestea, un interviu cu o bibliotecară a unei școli dintr-un oraș, care a preferat să rămână anonimă, subliniază că această propunere ar putea ridica numeroase provocări.

Ministra Educației, Ligia Deca, a fost prezentă în diverse regiuni ale țării în ultima perioadă, fiind în mare parte implicate în acțiuni politice alături de reprezentanții consiliilor județene, primari sau consilieri locali ai PNL.

În cadrul unei scurte conferințe de presă organizată la Primăria din Oradea, Ligia Deca a subliniat importanța deschiderii bibliotecilor școlare pentru întreaga comunitate, cu scopul de a stimula literația.

Deca a declarat: „Toți cunoaștem că nu fiecare unitate administrativ-teritorială are o bibliotecă funcțională, cu un fond de carte atrăgător, care să fie un centru cultural real pentru comunitate. Știm că avem nevoie de fonduri pentru ca bibliotecile școlare să devină cu adevărat mediul în care literația este dezvoltată. Prin urmare, printr-un program experimental, am putea să deschidem bibliotecile școlare în județul Bihor către publicul larg în afara orelor școlare și să le finanțăm cu cărți din partea autorităților locale.

Scopul ar fi să atragem nu doar elevii, ci și familiile și întreaga comunitate către bibliotecă. Acest proiect ar putea contribui la reducerea analfabetismului funcțional și la creșterea nivelului de literație la nivel național.”

Însă, bibliotecara unei școli din orașul respectiv subliniază că această propunere ar putea întâmpina dificultăți semnificative în aplicare. În primul rând, ea menționează că, în ultimii ani, părinții nu au mai avut voie să intre în școală oricând doresc, ci doar în anumite circumstanțe. De asemenea, gestionarea recuperării cărților ar putea reprezenta o provocare, întrucât nu există un sistem eficient pentru a recupera cărțile de la cei care le împrumută.

Problema principală ar fi că școlile ar fi deschise pentru oricine, iar accesul în școală nu este permis părinților sau comunității în general. În plus, recuperarea cărților împrumutate ar putea fi o provocare majoră. Procedurile teoretice există, dar în practică, puțini oameni sunt dispuși să se angajeze pentru a recupera o singură carte. Aceasta sugerează că nevoile de gestionare logistică și administrative ar putea face dificilă implementarea acestui proiect.

În concluzie, propunerea de a deschide bibliotecile școlare către comunitate ar putea fi însoțită de numeroase provocări organizaționale, cum ar fi reglementarea accesului în școală și gestionarea recuperării cărților împrumutate. În ciuda obiectivului nobil de stimulare a literației, implementarea acestei idei necesită o planificare atentă și luarea în considerare a diverselor aspecte logistice și administrative.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *