Producătorul polonez Pesa a câștigat licitația organizată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) pentru achiziționarea a încă 20 de trenuri electrice
Valoarea contractului realizat se situează între 1,2 și 2,3 miliarde de lei, conform informațiilor furnizate de economedia.ro. Acest contract include și o perioadă de mentenanță de 15 ani, care valorează 240 de milioane de euro, putând ajunge la aproape jumătate de miliard de euro în cazul în care se dublează durata mentenanței la 30 de ani și se adaugă 9 unități suplimentare de trenuri.
Alstom a depus și el o ofertă în cadrul acestei licitații. Ambele companii au participat și la licitația pentru achiziționarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat că societatea Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna din Polonia (PESA) a fost desemnată câștigătoare a licitației pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani.
Semnarea contractului de achiziție publică va avea loc după încheierea perioadei de depunere a contestațiilor și rezolvarea acestora în cadrul procedurii de atribuire.
Valoarea totală estimată a achiziției este cuprinsă între 1,2 și 2,3 miliarde de lei, iar acest proiect are scopul de a îmbunătăți serviciile de transport feroviar pe distanțe lungi și de a moderniza infrastructura feroviară în conformitate cu obiectivele PNRR.
Trenurile electrice de lung parcurs (InterRegio) care vor fi achiziționate trebuie să ofere o capacitate minimă de 160 de locuri pe scaune, 160 de locuri în picioare și 16 locuri pentru biciclete.
Livrarea acestor trenuri trebuie să fie finalizată într-un interval de cel mult 4 ani de la semnarea contractului, iar durata totală a contractului, inclusiv perioada de întreținere, se extinde pe o perioadă de 34 de ani.
Aceste trenuri electrice vor circula pe următoarele trasee:
- Cluj-Napoca – Sighișoara – Brașov;
- Cluj-Napoca – Alba Iulia – Simeria – Târgu Jiu – Craiova;
- Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
- Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
- Galați – Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia);
- (Mangalia) – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău – Pașcani – Iași/Suceava;
- (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași.
Aceste trasee vor beneficia de trenuri moderne și spațioase, care vor contribui la îmbunătățirea serviciilor de transport feroviar pe distanțe lungi în aceste regiuni.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.