Miercuri, Adriana Record, directoarea executivă a Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Franceză din România (CCIFER), a dezvăluit că investițiile franceze în România au atins valoarea de 10,5 miliarde de euro în 2022, iar comerțul bilateral dintre cele două țări a însumat 10,7 miliarde de euro. Aceste declarații au fost făcute cu ocazia lansării campaniei internaționale „Marque France/Marca Franța”.
Record a subliniat că, în contextul actual, unul din trei start-up-uri are birouri de reprezentare în afara Franței, reflectând astfel reflexul global al antreprenorilor francezi. Ea a evidențiat că Franța se menține ca cea mai atractivă țară din Europa pentru investiții străine, cu peste 1.725 de decizii de investiții străine în 2022.
Unul dintre motivele pentru care companiile românești ar alege să investească în Franța este asociat cu stimulentele pentru inovație, cercetare și dezvoltare oferite de țară. În 2021, Franța a alocat peste 54 de miliarde de euro pentru susținerea filierelor ecologice și digitale.
Record a subliniat, de asemenea, importanța încrederii și solidității parteneriatului economic franco-român, reprezentat de cele 4.200 de companii cu capital francez prezente în România. Investițiile franceze în România au atins 10,5 miliarde de euro în 2022, iar comerțul bilateral a ajuns la 10,7 miliarde de euro, consolidând Franța ca unul dintre cei mai importanți parteneri economici ai României.
Adriana Record a evidențiat că colaborarea dintre companiile românești și cele franceze a contribuit la dezvoltarea lanțurilor de furnizori, diversificarea portofoliilor de clienți și creșterea apetitului pentru inovare. Campania „Marque France/Marca Franța” urmărește să promoveze și mai mult colaborarea economică și culturală între cele două țări, susținând astfel spiritul antreprenorial și inovarea.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.