Interzicerea smartphone-urilor în școlile olandeze a îmbunătățit mediul de învățare, în ciuda protestelor inițiale, arată un studiu guvernamental!

Interdicția utilizării smartphone-urilor în sălile de clasă din Olanda, introdusă la nivel național în ianuarie 2024, a avut un efect pozitiv asupra mediului educațional, conform unui studiu comandat de guvernul olandez și citat de The Guardian.

Reglementările recomandă ca telefoanele mobile să nu fie folosite în timpul orelor, iar aproape toate școlile din țară s-au conformat.

În aproape două treimi dintre licee, elevii sunt obligați să își lase telefoanele acasă sau să le depoziteze în dulapuri. Într-unul din cinci licee, dispozitivele sunt colectate la începutul orei.

Studiul a inclus interviuri cu 317 directori de licee, reprezentanți din 313 școli primare și 12 grupuri de discuție cu profesori, elevi, părinți și asistenți educaționali.

Rezultatele arată că 75% dintre licee au raportat o îmbunătățire a capacității elevilor de concentrare, 59% au observat un climat social mai bun, iar 28% au semnalat îmbunătățiri în performanțele școlare.

Dr. Alexander Krepel, cercetător la Institutul Kohnstamm, a subliniat că cea mai mare schimbare s-a produs la nivelul interacțiunilor dintre elevi.

„Elevii nu mai pot face fotografii pe ascuns pentru a le distribui pe WhatsApp, ceea ce a crescut sentimentul de siguranță socială. În pauze, în loc să stea pe telefoane, sunt nevoiți să comunice între ei – chiar dacă uneori mai apar și mici conflicte, atmosfera generală este considerată mai plăcută”, a spus el.

Freya Sixma, purtătoarea de cuvânt a consiliului pentru educație secundară VO-raad, a declarat că temerile inițiale privind aplicarea interdicției s-au dovedit exagerate.

„La început au existat multe întrebări și proteste din partea profesorilor, părinților și elevilor. Însă acum majoritatea părților implicate sunt mulțumite”, a afirmat ea.

În cazul școlilor speciale, unde utilizarea telefoanelor poate fi permisă în scopuri educaționale specifice, aproximativ jumătate au raportat efecte pozitive sau foarte pozitive.

În școlile primare, unde influența telefoanelor era deja limitată, un sfert dintre instituții au evaluat măsura ca fiind benefică.

Ministrul pentru educație primară și secundară, Mariëlle Paul, a declarat că ghidul național a oferit sprijin profesorilor, în special celor mai puțin experimentați, în aplicarea regulilor.

„Anterior, interzicerea telefoanelor era adesea un subiect de dispută în clase. Acum, cu sprijinul cadrului național, profesorii se pot baza pe o regulă clară și comună”, a explicat ea.