Sursă foto: PLAYTECH.ro

Un algoritm de inteligență artificială (AI) dezvoltat cu scopul de a facilita programarea personalului medical poate aduce un sprijin considerabil atât managerilor de spitale și clinici medicale, cât și medicilor, care deseori se confruntă cu epuizare fizică și mentală din cauza volumului mare de muncă.

Această tehnologie AI reprezintă o modalitate eficientă de a optimiza resursele umane, într-un moment în care multe țări din întreaga lume se confruntă cu dificultăți în menținerea și gestionarea eficientă a personalului din sistemul medical, conform specialiștilor prezentați la conferința HIMSS (Reuniunea din 2023 a Societății de Management al Sistemelor de Informații în domeniul Sănătății din SUA).

Un software de optimizare bazat pe învățare automată, destinat extragerii valorii din datele provenite din întâlnirile la cele 40 de linii de servicii din 52 de spitale din SUA, a reușit să economisească medicilor și managerilor de clinici zeci de mii de ore anual. Aceasta a permis acestor profesioniști să se concentreze asupra altor activități în loc să petreacă timp prețios programând manual. În plus, acest program de optimizare a ajutat la reducerea costurilor fără a afecta calitatea îngrijirii acordate pacienților.

Natalie Edgeworth, Senior Manager pentru Optimizarea Forței de Muncă și Inovație la Providence Health System, a explicat că inteligența artificială se concentrează pe flexibilitate și atribuirea personalului în funcție de volumul de pacienți.

În contextul crizei actuale a forței de muncă în domeniul medical, acest instrument utilizează datele din fișele medicale electronice și informațiile de facturare pentru a estima volumul și pentru a aloca personalul în mod eficient, luând în considerare opțiuni de lucru diferite pentru medici și asistenții medicali, precum și pentru a schimba turele.

Acest algoritm AI este deja implementat cu succes în spitale din șapte state diferite, având în vedere că legislația statală variază și afectează programul de lucru al personalului medical, în special pentru clinicienii care lucrează în ture de 12 ore. Inteligența artificială le oferă acestor profesioniști posibilitatea de a-și adapta programul pentru a face față schimbărilor din viața lor personală și de a obține un echilibru mai bun între viața profesională și cea personală.

Deși Natalie Edgeworth se aștepta inițial la o rezistență din partea angajaților, ceea ce este normal în cazul schimbărilor semnificative, toți au acceptat acest nou sistem imediat.

Un avantaj major al acestui instrument AI este capacitatea sa de a căuta și identifica personalul disponibil pentru anumite ore sau zile, ținând cont de numeroși factori, inclusiv previziunile meteorologice care pot influența numărul de pacienți care ajung la spital. Până în prezent, AI a obținut o rată de acuratețe de 98% în estimarea numărului de pacienți care vor fi prezenți la oricare unitate într-o anumită zi.

Sursă: 360medical.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *