Pentru a putea cofinanţa şi a asigura continuitatea proiectelor pe care le-a demarat Ministerul Transporturilor va cere bani la prima rectificare bugetară din acest an, din vară. Acest fapt înseamnă bani direct în investiţii, a declarat, marţi, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.

,,Sigur va fi speculat ceea ce spun, dar, ca să vorbim de transporturi în anii viitori (…) vorbim de finanţare, vorbim inclusiv de sume care până acum n-au fost la dispoziţia Ministerului Transportului. Aminteam aseară, într-o discuţie cu ministrul polonez (al Transporturilor, Andrzej Adamczyk – n. r.), că în doi ani, de la final de 2021 până la finalul anului acesta, Ministerul Transporturilor şi-a dublat bugetul. Dacă în 2021 execuţia bugetară a fost undeva la 14 miliarde de euro, probabil că acest an îl vom finaliza cu 28 de miliarde. Asta înseamnă, că tot vorbim de reduceri şi de ce e la ordinea zilei pe agenda noastră, la rectificările care vor veni, prima dintre ele, în vara acestui an, Ministerul Transporturilor va cere bani pentru a putea cofinanţa şi a asigura continuitatea proiectelor pe care noi le-am demarat şi probabil pe titlurile 60, 61, nu pe PNRR.

Acolo e cea mai mare nevoie. Din câte ştiu eu de la colegii mei, avem doar 3 miliarde (de lei – n.r.) prinse, iar dacă autostrada A7 începe să meargă la ritmul la care vedem că se lucrează, probabil că, şi în mod sigur, aceste 3 miliarde nu ne vor ajunge până la sfârşitul anului. Asta înseamnă că vom mai cere bani, asta înseamnă bani direct în investiţii, pentru că peste 70% din bugetul Ministerului Transporturilor merge în investiţii. Fondurile de salarii, de exemplu, reprezintă 0,3%, restul sunt subvenţiile pe care le ştim cu toţii şi sumele, aproximativ 15%, pe întreţinerea reţelei de drumuri şi reţelei feroviare„, a afirmat Grindeanu, la conferinţa „Better Connected through Connecting Europe Facility.

Prima rectificare va fi în iulie-august, iar cine va fi ministru al Transporturilor la acea dată va trebui să solicite sume suplimentare, care să fie folosite la cofinanţarea proiectelor.

,,Ministerul Transportului, indiferent de cine îl va conduce, va trebui să solicite sume suplimentare, care vor merge ţintit spre cofinanţări la proiectele pe care dumneavoastră deja le ştiţi. (…) Prin buget, iniţial aveam prevăzute sume, de exemplu, pe zona rutieră, de vreo 3 miliarde, dar nu cred că vor ajunge la ritmul la care se lucrează pe A7.

Probabil că vom avea luni în perioada următoare în care în fiecare lună se va veni cu facturi de un miliard, ceea ce va duce la vreo 3-4 miliarde, spun eu, care sunt absolut necesare în a merge în plus sau a veni în plus la rectificări pe zona de investiţii”, a adăugat el.

Echipa de la Fonduri Europene, MTI, a pus la punct mecanismul care să asigure acest flux al investiţiilor, potrivit asigurărilor oferite de Grindeanu.

,,Asta înseamnă ca noi, la Ministerul Transporturilor, colegii de la Fonduri, cei care gestionează şi toată echipa vor trebui să asigure acel flux pe care sunt convins că l-au pus la punct şi facturile şi tot ceea ce înseamnă investiţiile să fie plătite rapid, fiindcă altfel vom ajunge la blocaj. Nu e cazul. Au pus la punct colegii tot acest mecanism„, detaliază şeful de la Transporturi.

Marți, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a organizat conferinţa „Better Connected through Connecting Europe Facility, la Palatul Parlamentului.

Sursă: Digi24

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *