Consiliul local Băicoi

Începând cu săptămâna viitoare, elevii de clasa a II-a vor susține primele evaluări naționale din acest an. Urmează apoi testările pentru elevii de clasa a IV-a și, în ultima săptămână din mai, cele pentru elevii de clasa a VI-a. Aceste evaluări sunt esențiale pentru monitorizarea progresului școlar și pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare.

Deși aceste testări sunt menite să ofere informații detaliate despre dezvoltarea competențelor elevilor, rezultatele nu vor fi făcute publice și nu vor fi înregistrate în catalogul școlar. Potrivit metodologiei Ministerului Educației, evaluările nu sunt destinate să stabilească note sau calificative, cu excepția cazului în care un elev solicită, în scris, ca punctajele obținute să fie echivalate și trecute în catalog.

„Evaluările naționale au rolul de a sprijini procesul educațional și de a oferi informații despre nivelul de învățare al elevilor. În urma analizării rezultatelor, cadrele didactice vor putea elabora planuri personalizate de învățare, astfel încât fiecare elev să primească sprijinul necesar pentru a-și optimiza progresul școlar”, explică metodologia.

Calendarul Evaluărilor Naționale 2025:

  1. Clasa a II-a (EN II):
    • 13 mai 2025: Limbă și comunicare – Limba română și Limba maternă (scris)
    • 14 mai 2025: Limbă și comunicare – Limba română și Limba maternă (citit)
    • 15 mai 2025: Matematică și Explorarea mediului
    • 16 mai 2025: Limbă și comunicare – Limba română pentru minoritățile naționale (scris și citit)
  2. Clasa a IV-a (EN IV):
    • 20 mai 2025: Limbă și comunicare – Limba română/Limba română pentru minoritățile naționale
    • 21 mai 2025: Matematică și Științe ale naturii
    • 22 mai 2025: Limbă și comunicare – Limba maternă
  3. Clasa a VI-a (EN VI):
    • 27 mai 2025: Limbă și comunicare – Limba română
    • 28 mai 2025: Matematică și Științe ale naturii
    • 29 mai 2025: Limbă și comunicare – Limba maternă

Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.