În București, traficul rutier pe sensul Crângași-Turda al Podului Grant a fost reluat. Primarul Nicușor Dan a declarat că cel mai probabil, în acest an, vor începe lucrările de reabilitare la pasajele Lujerului și Obor!

Traficul rutier pe Podul Grant a fost reluat duminică dimineața, pe sensul Crângași-Turda, după o perioadă în care podul a fost complet închis pentru lucrări de modernizare. Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că firma privată care a câștigat contractul mai are de executat lucrări la structura de rezistență a podului, însă acestea nu presupun restricții de trafic.

De asemenea, edilul a afirmat că, cel mai probabil, anul acesta vor începe lucrările de reabilitare la pasajele Lujerului, Obor și la podul de la ieșirea spre Ploiești.

„Am promis că pe 31 martie dăm drumul la circulația pe acest sens, ne-am ținut de cuvânt. Mulțumesc Administrației Străzilor și constructorului! În plus, dăm drumul și pe bretelele de acces și am dat drumul deja pe cele două linii de tramvai, deci, din punctul de vedere al traficului nu mai există restricții”, a afirmat primarul general.

Investiția totală a costat 54 de milioane de lei, dintre care lucrări în valoare de aproape 27 de milioane de lei au fost deja facturate și 13 milioane de lei au fost achitate, restul sumelor fiind incluse în buget, a adăugat Nicușor Dan.

Primarul a precizat că firma care realizează modernizarea podului mai are de finalizat anumite lucrări la structura de rezistență a podului, care nu vor afecta traficul rutier. Acestea vor fi finalizate în august 2024, cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în contract.

Reprezentantul constructorului, prezent duminică alături de Nicușor Dan, a explicat că lucrările la structura de rezistență vor fi desfășurate în intervalul orar 10:00-15:00 și includ montarea unui parapet și a unor materiale de protecție anticorozivă. Acesta a asigurat că nu vor exista probleme legate de siguranța traficului, chiar dacă mai sunt de executat lucrări la structura de rezistență a podului.

„Ăsta este avantajul de a lucra cu firme private în loc de companii municipale care chiar dacă vor, nu au expertiza de a face tipul ăsta de lucrări”, a adăugat primarul.

Nicușor Dan a anunțat că, după ce au fost identificate probleme la pasajele de la Lujerului, Obor și la podul de pe drumul spre Ploiești, Administrația Străzilor a întocmit documentații de intervenție, iar cel mai probabil se vor supune votului Consiliului General indicatorii tehnico-economici pentru lucrări.

Edilul a menționat că pentru fiecare intervenție indicatorii „sunt de ordinul a 200 de milioane” pentru pasaje și de 50 de milioane de lei pentru pod.

„Suntem gata să începem în cursul acestui an lucrările, probabil la toate aceste obiective”, a mai afirmat Dan.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *