Comunicarea este metoda noastra de a intra in contact cu cei din jur, atat cea verbala cat si cea non-verbala. Modul in care comunicam cu cei din jur, cum ne pastram relatiile va decide ce fel de oameni avem langa noi, pe cine ne putem baza cat si personalitatea noastra sau caracterul. Asadar haideti sa descoperim ce este comunicarea atenta sau ,,mindful communication”.
MINDFULNESS
Mindfulness este practica de a fi conștient de momentul prezent, lipsit de judecată. Această formă de comunicare implică utilizarea practicilor de mindfulness atunci când comunici cu alte persoane.
- Este benefic pentru o persoană să învețe principiile mindfulness și să le implementeze în relații și interacțiuni sociale.
Principiile comunicarii atente
- Ascultarea activă: concentrează-te 100% pe ceea ce îți transmite partenerul
- Empatia: oferă întelegere, pune-te în situatia respectiva
- Nejudecata: nu începe să judeci, pune întrebări pentru a fi sigur că ai inteles bine
- Compasiunea: oferă-i căldura, arată-i că esti langa el/ea indiferent de situatie
- Deschidere: fi sincer
- Vulnerabilitatea: nu-ți fie frică să spui ce simti sau sa iti arăti sentimentele, e în regulă sa fi vulnerabil/ă
- Răbdare: nu te grăbi să preiei tu converstia, asteaptă să spună ce are de zis. Daca intrerupi arăti că defapt nu pui accent pe ce spune el/ea
- Smerenie: ai încredere in a împărtăsi lucruri cu el/ea, fi curajos/curajoasă
- Conștientizarea de sine: ascultă-ti sentimentele
- Atentie: nu lasa alte lucruri sa te distraga, bucură-te de conversatiile avute si ia-le ca pe un dar ce merita atentie întreaga
- Acceptarea: accepta alte opinii, acceptă-ți greselile si accepta ca nu mereu e totul perfect
- Respectarea: oferă-i respect cum vrei si tu respect, daca sunteti apropiati nu înseamna ca merita trecut cu vederea. Cu persoanele dragi ar trebui sa ne comportam cel mai atent
Un studiu care a implicat medici de îngrijire primară (PCP)3 a constatat că formarea a ajutat practicienii să interacționeze cu colegii de muncă și cu pacienții. Au împărtășit mai multe experiențe personale cu colegii și s-au simțit mai puțin izolați la locul de muncă. De asemenea, PCP au arătat o atenție mai mare, au răspuns mai eficient și au arătat mai multă răbdare atunci când au comunicat cu pacienții.
Cele mai multe studii de cercetare care examinează comunicarea conștientă fac acest lucru la studenți și profesioniști din domeniul sănătății. Aceste studii constau de obicei în antrenament de comunicare atentă.
Studiile au arătat că acest tip de formare întărește relațiile cu colegii studenților și profesioniștilor din domeniul sănătății.
Sursa: verywellmind.com
Mai multe știri pe republikanews.ro
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.