sursă foto Cotidianul

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat aprobarea unui ajutor de stat de 471,04 milioane lei pentru TAROM. Cu ajutorul acestui sprijin, compania va trece printr-o transformare semnificativă și ar putea reveni pe profit începând cu 2024.

”Am aprobat astăzi în ședința de Guvern ajutorul de stat pentru TAROM!

Acest ajutor, cu valoare de 471,04 milioane de lei, este acordat în baza unei decizii emise de Comisia Europeană în data de 29 aprilie 2024.

Suma alocată are următoarele destinații:

– până la 214,3 milioane de lei reprezintă ajutor de restructurare care se propune a fi acordat sub forma de capitalizare în anul 2024;

– 12,51 milioane de lei reprezintă majorarea de capital social efectuată în anul 2023;

– 244,22 milioane de lei reprezintă împrumutul acordat ca ajutor de stat individual pentru salvare în anul 2020 și dobânzile aferente actualizate.

#TAROM va utiliza cele 214,3 milioane de lei (cu destinație de capital de lucru) pentru acoperirea deficitului de lichiditate și echilibrarea financiară a companiei în anul 2024. Prin aceste operațiuni se va crea contextul rentabilizării companiei și trecerii acesteia pe profit încă din 2024.

Decizia de astăzi reprezintă un pas important pentru salvarea companiei TAROM, un brand național și internațional cu tradiție în domeniul aviatic.”, arată Sorin Grindeanu.

Acord de la Comisia Europeană

Comisia Europeană a aprobat, la sfârșitul lunii aprilie, în temeiul normelor UE privind ajutoarele de stat, planurile României de a acorda transportatorului aerian național deținut de stat, Tarom, un ajutor de restructurare în valoare de până la 95,3 milioane euro (473,69 milioane lei). Măsura va permite companiei să își restabilească viabilitatea pe termen lung, reducând în același timp la minimum denaturările concurenței.

La 28 mai 2021, România a notificat Comisiei un plan de restructurare a companiei Tarom. Planul de restructurare stabilește un pachet de măsuri de raționalizare a operațiunilor Tarom, de reînnoire a flotei sale învechite și de reducere a costurilor.

În iulie 2021, Comisia a deschis o investigație aprofundată pentru a evalua dacă măsurile de restructurare adoptate de România în favoarea Tarom ar fi în concordanță cu normele UE privind ajutoarele de stat. În cursul investigației aprofundate, România a actualizat planul de restructurare pentru a răspunde preocupărilor exprimate în decizia de inițiere a procedurii.

În prezent, măsurile de restructurare notificate includ următoarele: anularea unei datorii în valoare de aproximativ 49,53 milioane euro (246,19 milioane lei) corespunzătoare valorii ajutorului pentru salvare, aprobat de Comisie în februarie 2020, plus dobânzile aferente; și o injecție de capital de aproximativ 45,77 milioane euro (227,50 milioane lei).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *