Google a dezvăluit un plan pentru browserul Chrome de a bloca cookie-urile terță parte care urmăresc activitatea utilizatorilor pe diverse site-uri începând din 2020. Inițial, se dorea ca această schimbare să fie implementată într-un termen de doi ani.

Cu toate acestea, la trei ani distanță, modificarea nu a avut loc din cauza criticilor aduse propunerilor Google pentru tehnologia de înlocuire, venite din partea competitorilor și susținătorilor confidențialității, precum și a analizei autorităților de reglementare, care își doresc să verifice dacă Google obține un avantaj publicitar injust, conform The Verge.

În prezent, Google anunță că în versiunea Chrome 115, care va fi lansată în iulie, va fi inclus suport pentru setul de standarde Privacy Sandbox, care va utiliza categorii de interese pe care utilizatorii le pot personaliza pentru a primi reclame mai relevante pentru ei.

Aceste setări nu vor fi activate pentru toți utilizatorii, dar unii dintre ei le vor putea activa fără a se alătura unui program de testare.

Pe blogul Chrome Developers au fost publicate mai multe detalii despre tehnologiile pe care le aduce noua versiune a browserului.

Printre acestea se numără API-ul Topics, care oferă agenților de publicitate informații despre interesele utilizatorilor, bazate pe activitatea lor online, și instrumentul FLEDGE, redenumit acum Audiență protejată, care permite servirea de reclame de remarketing și segmente de public personalizate.

Google a menționat și alte funcționalități deja lansate, cum ar fi reducerea datelor de navigare partajate pasiv pentru a preveni identificarea utilizatorilor și managementul federativ al acreditărilor, care permite folosirea serviciilor „Conectați-vă cu…” fără a permite urmărirea utilizatorilor pe mai multe site-uri.

De asemenea, se pregătește o actualizare care va fi disponibilă la sfârșitul acestui an și care va permite dezvoltatorilor să simuleze „deprecierea cookie-urilor de la terți Chrome” pentru aproximativ 10% dintre browserele Chrome.

Victor Wong, director în cadrul companiei, a declarat că acest plan a fost dezvoltat în colaborare cu Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie.

Sursa: dcnews.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsiți pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *