ARO 244 este una dintre cele mai populare și iubite mașini fabricate vreodată în România. Fabricat în 1969, modelul, care a fost expus la Muzeul Automobilului Românesc din Câmpulung Muscel, este primul exemplar din familia ARO 24.
Modelul ARO 244 expus are culoarea portocalie și a suferit mai multe modificări între anii 1969 și 1973, când a început producția de serie la fabrica ARO de la Câmpulung Muscel.
Culoarea inițială era albă iar una dintre modificări este legată de lămpile spate ce inițial erau de Renault 8/Dacia 1100, ulterior fiind montate lămpi de Renault 12 Break. În 1973.
Primul model a fost achiziționat de Statul Major al Ministerului Forțelor Armate. Medicul chirurg Cătălin Copăescu, cel mai mare colecționar de ARO din România (are cinci mașini), a cumpărat-o în urmă cu câțiva ani, iar după trei ani de restaurări, mașina a fost prezentată la expoziția de la Câmpulung Muscel.
„Prin introducerea seriei 24 de la ARO, s-au adus îmbunătățiri precum suspensia independentă față, aspectul mult îmbunătățit. Mașinile din seria 24 nu depășeau 100 de cai-putere și nu aveau aer condiționat, iar primele variante din această serie nu aveau servodirecție, erau robuste, simple și foarte fiabile, ușor de întreținut și adaptate pentru numeroase activități“, precizează Alexandru Hagi, co-fondator al Muzeului Automobilului Românesc.
Modelul ARO 244 s-a vândut în câteva sute de exemplare și în Statele Unite, sub denumirea ARO Hunter, cu aer condiționat, injecție electronică pe benzină și motor Ford V6.
La Muzeul Automobilului Românesc de la Câmpulung Muscel, inaugurat pe data de 19 iulie 2014, sunt, la ora actuală, peste 60 de exponate, dintre care 15 sunt ARO IMS și ARO.
Cel mai interesant model este un unicat: ARO 16, fabricat la uzina de la Câmpulung Muscel într-un singur exemplar.
Sursa: adevarul.ro
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.