Tot mai multe persoane se plâng în ultima perioadă de scumpirea gazelor și a energiei, din cauza inflației. Vezi aici ce ar trebui să facă un consumator dacă facturile primite depășesc așteptările.
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a publicat opțiunile pe care le au consumatorii în cazul în care nu li se par normale sumele de pe facturile de energie și gaze.
Cum ar trebui să procedați dacă facturile de electricitate și gaze primite sunt prea mari
Primul pas ce ar trebui făcut este contactarea furnizorului ce are obligația să transmită informații clare și ușor de înțeles a modului în care este calculată valoarea facturii, în cazul în care aceasta nu este bazată pe consumul real.
În cazul în care răspunsul primit de la furnizor nu este destul de clar, clientul poate suna la numărul de telefon al ANRE: 0374.554.265 (telefon cu tarif normal în rețeaua Orange, apelabil din toate rețelele) și la numărul 021.9782 (telefon cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele).
De asemenea, în cazul unor nereguli, consumatorii pot contacta și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) la numărul de telefon 021.9551 sau pot depune o cerere online pe site-ul sesizari1.anpc.ro. Această cerere poate fi făcută și în scris, iar mai apoi predată la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor.
Citește la Știrile Pro TV o listă de măsuri practice care pot fi utilizate la domiciliu pentru a micșora facturile.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.