Ministerul Educației a anunțat, miercuri, modificări în Metodologia de organizare și desfășurare a evaluărilor naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, învățământul pentru anul școlar 2025-2026!
Aceste schimbări urmăresc să pună mai mult accent pe aspecte concrete, aplicabile în viața de zi cu zi a elevilor. Metodologia, aprobată prin Ordinul de ministru nr. 6.405/23.09.2025 și transmisă spre publicare în Monitorul Oficial, aduce două inovații principale:
- Sarcinile de evaluare vor viza mai accentuat cunoștințe, deprinderi, atitudini și valori aplicabile, conectate la experiențele cotidiene ale elevilor.
- Extinderea competențelor evaluate, pentru o relevanță curriculară mai mare și o abordare mai complexă a învățării.
Ministerul precizează că rolul formativ al evaluărilor este accentuat, impactul lor fiind resimțit la nivelul școlii și în educația personalizată a fiecărui copil, cu implicarea părinților în înțelegerea rezultatelor.
Ca proiect pilot, în acest an vor fi folosiți itemi care testează competențe de alfabetizare funcțională cu aplicații practice, inclusiv din alte arii curriculare.
Astfel, evaluările vor reflecta noua abordare curriculară, concentrată pe aplicarea cunoștințelor în situații concrete, pe rezolvarea de probleme, formularea de opinii și argumentarea logică, stimulând gândirea critică și capacitatea de transfer a învățării dincolo de disciplinele școlare.
Această strategie are scopul de a oferi date obiective profesorilor și unităților de învățământ, pentru a fundamenta un feedback personalizat către elev, părinte și comunitatea educațională.
În plus, abordarea urmărește dezvoltarea responsabilității pentru propria învățare, conștientizarea punctelor forte și a celor ce necesită efort, stimulând internalizarea principiului învățării pe tot parcursul vieții și orientarea către carieră și viață împlinită.
Mai multe ştiri pe republikanews.ro