Sursa: eetimes.com

Uniunea Europeană mobilizează peste 43 de miliarde de euro pentru a deveni mai autonomă în domeniul semiconductorilor în acest deceniu. Acesta este un obiectiv esențial, dar există mai multe căi către o mai mare rezistență, fiecare dintre acestea implicând compromisuri semnificative.

UE consumă de două ori mai multe cipuri decât produce. Această situație are atât riscuri pentru lanțul de aprovizionare, cât și riscuri geopolitice – o situație pe care UE încearcă să o abordeze. Această secțiune oferă o prezentare generală a industriei semiconductoarelor, o descriere a cipurilor create și a procesului de fabricație înainte de a explora motivul penuriei actuale de semiconductori și riscurile geopolitice din jurul concentrării geografice actuale a clusterelor de semiconductori.

Semiconductoarele (denumite și circuite integrate (CI), microcipuri, semi-uri sau pur și simplu cipuri) sunt peste tot. Ele au devenit o componentă esențială a dispozitivelor electronice, permițând progrese în domeniul energiei curate, comunicațiilor, calculelor, asistenței medicale, sistemelor militare, transporturilor și nenumărate alte aplicații în lumea modernă.

În prezent, UE consumă aproximativ 20 % din aprovizionarea globală cu cipuri, dar produce doar 9 %. În 2020 și 2021, cheltuielile europene pentru echipamente pentru fabricarea cipurilor au fost de doar 3,7 % și 3,2 % din cheltuielile globale totale pentru acei ani respectiv.

Această situație prezintă riscuri critice pentru Europa, care au devenit evidente în timpul penuriei recente. Diverse cipuri au lipsit din 2020 din cauza problemelor lanțului de aprovizionare cauzate de COVID-19, dar și a altor factori, iar impactul a fost larg răspândit. Penuria a afectat multe dispozitive de consum, în special smartphone-urile, computerele, consolele de jocuri și aparatele de consum. Au fost afectate și resurse precum centrele de date, care se înmulțesc rapid. Transportul (în special auto, avioane și trenuri) și asistența medicală au fost, de asemenea, afectate.

Planuri de viitor

Situația a cauzat un deficit estimat al vânzărilor globale de 210 miliarde USD în 2021 numai pentru industria auto.

În UE, vânzările de mașini noi în 2021 au fost de 9,7 milioane de vehicule, un minim record din 1990 și cu 3,3 milioane mai mici decât în 2019.În martie 2022, timpii de livrare a cipurilor erau în medie de 26,6 săptămâni, unele fiind de peste 52 de săptămâni.

În mai 2022, CEO-ul Intel, Pat Gelsinger, a prezis că deficitul va dura până în 2024, ceea ce face ca acesta să fie unul dintre cele mai lungi lipsuri de cipuri din istorie.Se construiește o nouă capacitate (a se vedea mai jos), dar este nevoie de timp pentru a se dezvolta și extinde.

Acestea fiind spuse, o combinație de noi fabrici și o posibilă slăbire a cererii pe termen scurt din cauza ratelor mai mari ale dobânzilor, inflației și scăderii încrederii consumatorilor ar trebui să readucă piața în echilibru.

Sursa: deloitte.com

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *