Consiliul și-a adoptat astăzi poziția cu privire la Euro 7

Europa este cunoscută în întreaga lume pentru producerea de mașini cu emisii scăzute și de cea mai bună calitate. Dorim să urmărim în continuare obiectivul de a îmbunătăți calitatea aerului. Poziția noastră este de a continua calea de a conduce mobilitatea viitorului și de a adopta niveluri realiste de emisii pentru vehiculele din următorul deceniu, ajutând în același timp industria noastră să facă saltul definitiv către mașini curate în 2035. Președinția spaniolă a fost sensibilă la diferitele cerințe. și solicitările statelor membre și credem că, prin această propunere, am obținut un sprijin larg, un echilibru în costurile de investiții ale mărcilor de producție și îmbunătățim beneficiile de mediu derivate din reglementare.

  • spune Héctor Gómez Hernández, ministru interimar al industriei, comerțului și turismului;

Poziția Consiliului atinge un echilibru între cerințele stricte privind emisiile vehiculelor și investițiile suplimentare pentru industrie, într-un moment în care producătorii de automobile europeni trec printr-o transformare către producția de mașini cu emisii zero. Abordarea generală păstrează limitele de emisie și condițiile de testare existente pentru vehiculele ușoare.

În cazul vehiculelor grele, limitele de emisie sunt mai mici, iar condițiile de testare sunt ușor ajustate. Euro 7 conține, de asemenea, o dispoziție specială privind autobuzele urbane pentru a asigura coerența cu noul obiectiv propus pentru 2030 de zero emisii pentru aceste vehicule.

Limite noi acoperite de Euro 7


Euro 7 stabilește limite pentru emisiile non-esapament, cum ar fi particulele de la frâne și anvelope. În plus, acoperă cerințele minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în mașinile electrice și impune cerințe mai stricte privind durata de viață a vehiculului. Regulamentul prevede, de asemenea, utilizarea tehnologiilor avansate și a instrumentelor de monitorizare a emisiilor.

Mandatul Consiliului


Consiliul sugerează o serie de modificări pragmatice ale propunerii Comisiei, ținând totodată cont de obiectivele de mediu și de sănătate. Acestea sunt:

  • poziția Consiliului menține condițiile de testare și limitele de emisii existente (așa cum sunt stabilite în Euro 6) pentru vehiculele M1 și N1 (autoturisme private și furgonete)
  • în cazul vehiculelor M2 și M3 (autobuze și autocare) și vehiculelor N2 și N3 (vehicule utilitare grele), limitele de emisie sunt mai mici și condițiile de testare ușor ajustate, în comparație cu Euro 6/VI
  • textul Consiliului consolidează alinierea limitelor de emisie de particule de frână și a limitelor ratei de abraziune a pneurilor la standardele internaționale adoptate de Comisia Economică pentru Europa a Națiunilor Unite
  • ia în considerare noul obiectiv propus pentru 2030 de emisii zero de CO2 pentru autobuzele urbane
  • stabilește termene clare pentru adoptarea actelor de punere în aplicare (de către Comisie) pentru a oferi operatorilor economici claritate și securitate juridică.

Normele Euro 7 ar urma să intre în vigoare de la 1 iulie 2025. Perioada de tranziţie este de cel puţin trei ani de la momentul în care decizia este adoptata.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *