Începând cu anul școlar 2024-2025, elevii de clasa a XII-a vor avea posibilitatea să studieze disciplina opțională „Istoria Revoluției din 1989 și a schimbării de regim din România”.
Programa pentru această disciplină a fost aprobată prin ordinul ministrului Educației nr. 4.039, datat 22 martie 2024, și a fost publicată în Monitorul Oficial.
Disciplina școlară „Istoria Revoluției din 1989 și a schimbării de regim din România” face parte din oferta națională pentru curriculumul la decizia elevului din oferta școlii din învățământul liceal.
„Ceea ce am spus noi este că va exista mai multă libertate din partea elevului să aleagă ce materii îl interesează sau i se potrivesc pentru ceea ce urmează (…). Ceea ce cred că este important este că, având în vedere lecțiile pandemiei, vom permite ca aceste materii la decizia elevului din oferta școlii să se poată face și hibrid, dacă tipul de materie permite acest lucru. Acest lucru ne va permite ca interacțiunile față în față să se poată face în grupe mai mici, iar partea care se poate organiza în online, dacă există autonomie de învățare mare, cum este la liceu, să ne ajute să avem și o paletă mai largă de materii”, transmite Ligia Deca.
Potrivit Monitorului Oficial, disciplina școlară „Istoria Revoluției din 1989 și a schimbării de regim din România” este concepută pentru 1 oră pe săptămână, pe parcursul unui an școlar, pentru clasele a XII-a/a XIII-a din învățământul liceal.
Această disciplină respectă structura actuală a programelor școlare și include competențe generale, competențe specifice, activități de învățare, conținuturi, studii de caz și sugestii metodologice.
Această programă școlară relevă nu doar faptele de la sfârșitul anului 1989, ci și consecințele acestora, acțiunile care s-au manifestat pe diverse planuri, unele cu repercusiuni în contemporaneitate. Noul curs opțional prezintă drumul parcurs de la dictatură la democrație în România. Opționalul contribuie la stimularea gândirii critice asupra evenimentelor, pe baza documentelor avute la dispoziție, și încurajează proiectele personale și de grup ale elevilor privind unele momente ale revoluției, inclusiv cele de istorie locală.
Atât prin educația în spiritul valorilor umaniste și democratice, cât și prin promovarea democrației și a statului de drept, noua programă contribuie la dezvoltarea competențelor-cheie europene precum competență personală, socială și a învăța să înveți, respectiv competența de sensibilizare și exprimare culturală. Spiritul proactiv și responsabil, exprimarea opțiunii pentru un set de valori, creativitatea și inițiativa personală sau derularea de proiecte se înscriu ca forme de manifestare ale competențelor-cheie” se arată în nota de prezentare a documentului.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews