Preşedinta USR, Elena Lasconi, a afirmat duminică, la Slatina, că ar putea fi luată o decizie de închidere a reţelei Tik-Tok, înainte de alegerile prezidenţiale, „atâta timp cât există riscul de a exista o influenţă statală şi non-statală”. Declarația Elenei Lasconi vine ca o „lovitură” pentru Nicușor Dan, a cărei popularitate pe TikTok a crescut semnificativ în ultimele săptămâni.
Elena Lasconi a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă la Slatina, că ar fi oportun ca TikTok să fie închis temporar, în apropierea alegerilor prezidenţiale, dacă autorităţile nu pot garanta că platforma este ferită de manipulare. Preşedinta USR susţine că, în lipsa unor măsuri ferme, influenţa actorilor statali sau non-statali poate compromite corectitudinea procesului electoral.
Aceasta a amintit de o decizie controversată a Curţii Constituţionale privind anularea unor alegeri şi eliminarea unui candidat, arătând că situaţii similare nu trebuie să se repete. Lasconi a subliniat că este susţinătoare a libertăţii de exprimare, dar că siguranţa procesului electoral trebuie să fie o prioritate.
Preşedinta USR a mai spus că România dispune de nouă instituţii care ar trebui să prevină manipularea în mediul online, însă lipsa acţiunii din partea acestora este alarmantă. Ea a reamintit că USR a depus un proiect legislativ pentru combaterea fake news, prin care mesajele considerate manipulatoare ar urma să fie eliminate în cel mult 15 minute şi limitate ca distribuţie la maximum 150 de persoane. Proiectul este însă blocat în Parlament.
Pe fondul acestor declarații, Nicușor Dan, candidatul independent la alegerile prezidențiale, a explicat cum a crescut pe TikTok datorită unei echipe de patru tineri care gestionează activ platforma. Edilul spune că a investit între 10.000 și 15.000 de euro pentru această componentă a campaniei sale, subliniind că platforma are un potențial important în transmiterea mesajelor, printr-un mix de conținut serios și distractiv.
Nicușor Dan a precizat că are mulți voluntari care ajută la distribuirea conținutului și că nu a apelat la microinfluenceri plătiți, dar că unii creatori populari din proprie inițiativă îi susțin cu aprecieri și redistribuiri. El a mai susţinut că, spre deosebire de alţi candidaţi, creşterea sa pe TikTok este naturală, nu rezultatul unei tehnologii menite să manipuleze algoritmii platformei.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.