sursă foto Lugoj Expres


Magazinele online, cu o piață care se apropie de 10 miliarde de euro în acest an, vor fi obligate să afișeze întregul ambalaj al produselor, inclusiv zona cu informații despre ingrediente și țara de proveniență

În România există în prezent aproximativ 100 de magazine online care înregistrează peste 1.000 de comenzi pe zi. Cu toate acestea, deseori facem cumpărături fără să fim informați complet.

O femeie intervievată de ObservatorNews spune: „Fiecare aliment ar trebui să aibă etichetă. Indiferent de produs, trebuie să fim informați. Asta este ceea ce Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor dorește. Regulile aplicate în magazinele fizice ar trebui să fie valabile și pentru cele online, astfel încât site-urile și aplicațiile să ne prezinte întregul ambalaj pentru a ști exact ce conțin alimentele.”

Piața de comerț electronic a ajuns la aproape șase miliarde de lei în 2022, iar patru din zece români fac achiziții online. Estimările arată că acest număr va crește în viitor.

Unele platforme de vânzări online au început deja să afișeze etichetele produselor din proprie inițiativă.

Președintele ANPC, Horia Constantinescu, afirmă: „Atunci când mergem într-un magazin fizic, avem posibilitatea să citim eticheta produsului, dar în mediul online acest lucru pare facultativ. Nu cred că putem permite o astfel de discriminare să continue. Este esențial să asigurăm informarea corectă și completă a consumatorilor.”

„Atunci când comandăm online, ar fi corect să avem acces la toate informațiile. Aș dori să văd aceleași detalii pe care le găsesc pe ambalaj, inclusiv pentru produsele non-alimentare, precum detergentul.” a adăgat Nutriționistul Fabius Antal

Proiectul privind afișarea completă a etichetelor în magazinele online se află în dezbatere publică în prezent. Este posibil să fie implementat în câteva luni, după ce va fi adoptat și publicat în Monitorul Oficial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *