Editarea noilor și absențelor din catalogul electronic este permisă doar profesorului responsabil de disciplină/modul, conform unui proiect de ordin ce stabilește standardele tehnice minime necesare pentru utilizarea catalogului electronice în școli – pilot. Consultarea proiectului a început marți, 14 februarie, și este realizată de Ministerul Educației. Propunerile de modificare pot fi trimise în următoarele 10 zile calendaristice. 

În anul 2022-2023, 742 de școli au fost selectate să folosească catalogul electronic, conform unui ordin publicat în Monitorul Oficial. Ministerul Educației nou a pus la dispoziție un catalog electronic. Toate aceste școli au apelat la aplicații/programe private ce au fost achiziționate de pe piața de investiții. Nu se știe ce se va întâmpla după ce va fi încheiată pilotarea.

Art.13 – „(1) Editarea notelor/ calificativelor/ absențelor este permisă, pe bază de acces, doar cadrului didactic responsabil de disciplină/ modul”, conform sursei citate. Prevederile sunt obligatorii începând cu anul școlar 2023-2024.

Potrivit proiectului, cadrul didactic care are dreptul să acorde sau să modifice note, calificative, absențe are acces de editare, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. „Orice interacțiune de adăugare, modificare sau ștergere de date tip note va fi înregistrată trasabil în platformă, păstrând într-o formă de audit cel puțin: timestamp, utilizatorul, un eventual motiv pentru alterarea înregistrării”, potrivit art. 15 alin. (2).

„Furnizorul serviciului de catalog electronic își asumă, împreună cu unitatea de învățământ, responsabilitatea pentru asigurarea existenței și accesibilității copiilor de siguranță pe toată perioada desfășurării contractului sau contractelor de servicii dintre părți, precum și minimum 24 de luni de la încetarea contractului”, prevede ordinul.

Mai multe știri pe republikanews.ro

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *