Sursă foto: Abc News Romania

Conform Ligiei Deca, ministrul Educației, în toate zonele rezidențiale ar trebui să existe o infrastructură școlară pliată pe nevoile locuitorilor. Răspunsul a venit după ce aceasta a fost chestionată în legătură cu grădinițele aglomerate din București cu câte până la 10 copii înscriși pe loc.

Ligia Deca: „Vom continua prin programe naționale să stimulăm construcția acestor noi unități de învățământ, însă este foarte important ca și la nivel local, în comunități, să se realizeze importanța extinderii infrastructurii școlare.

Și mai este o soluție – acolo unde infrastructura nu permite extinderea numărului de copii putem să gândim asocieri de unități de învățământ, consorții școlare, consorții care să includă inclusiv spații care nu sunt ocupate, dar care pot fi transformate, în așa fel încât să deservească numărul de copii care este necesar a fi deservit.”

Aceasta continuă spunând că infrastructura școlară este în responsabilitatea și în administrarea administrațiilor publice locale și că în fiecare zonă rezidențială trebuie proiectată cu infrastructură școlară care să o deservească.

„Sigur că Bucureștiul, având în vedere concentrarea urbană și faptul că avem de jur împrejur o zonă metropolitană care include localități ce aduc, tot așa, în infrastructura școlară a Bucureștiului o serie întreagă de copii din afară, avem o provocare specială. Ceea ce noi încercăm, anul acesta este pentru prima oară când am avut o metodologie pentru înscriere, inclusiv pentru creșe. Le preluăm treptat de la autoritățile publice locale. Facem investiții în grădinițe și creșe, avem sume importante deja investite, am făcut și o prezentare a acestor sume, atât din fonduri europene, cât și din bugetul de stat.

Vom continua prin programe naționale să stimulăm construcția acestor noi unități de învățământ, însă este foarte important ca și la nivel local, în comunități, să se realizeze importanța extinderii infrastructurii școlare. Și mai este o soluție – acolo unde infrastructura nu permite extinderea numărului de copii putem să gândim asocieri de unități de învățământ, consorții școlare, consorții care să includă inclusiv spații care nu sunt ocupate, dar care pot fi transformate, în așa fel încât să deservească numărul de copii care este necesar a fi deservit”, a completat oficialul.

Vezi AICI răspunsurile oferite de Ligia Deca în timpul unui interviu.

Sursă: edupedu.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *