Cutiile care vor găzdui operele lui Brâncuși, transportate de la Muzeul Național de Artă din Timișoara către proprietari, vor fi păstrate peste noapte în muzeu pentru a permite aclimatizarea. Se ia în considerare posibilitatea ca una dintre opere să rămână pentru o perioadă mai îndelungată!

Expoziția „Brâncuși: surse românești și perspective universale” a luat sfârșit duminică, iar Muzeul Național de Artă Timișoara și Consiliul Județean Timiș se pregătesc să organizeze alte expoziții de anvergură, precum cele dedicate lui Caravaggio, Monet sau Picasso. Următorul pas constă în transportarea operelor sculptorului român în condiții speciale către muzeele sau colecțiile private de unde au fost împrumutate, acestea provenind din București, Craiova, Paris și New York.

Ovidiu Șandor, președintele Fundației Art Encounters și unul dintre principalii organizatori ai expoziției Brâncuși de la Timișoara, a comunicat că în seara de duminică cutiile destinate transportului operelor lui Brâncuși către proprietari vor fi aduse în incinta muzeului pentru a se aclimatiza. În ziua următoare, aceste cutii vor fi încărcate în vehicule securizate care le vor transporta înapoi către locurile de proveniență, din București, Craiova, Paris și New York.

Ovidiu Şandor: „În seara asta, la ora 8, când se închid porţile, deja urcă sus cutiile de lemn în care vor fi transportate lucrările, ca să se aclimatizeze, şi mâine dimineaţă să înceapă dezinstalarea expoziţiei”.

Cu toate acestea, există posibilitatea ca opera „Ecorșeul”, prima care a fost accesibilă publicului în cadrul expoziției din Timișoara, să rămână la Muzeul de Artă din Timișoara pentru o perioadă mai îndelungată. Filip Petcu, directorul muzeului, a anunțat că se poartă discuții cu proprietarii pentru a permite sculpturii să continue să fie expusă pentru o perioadă suplimentară. „Ecorșeul” (1902), o lucrare din ghips colorat, a fost împrumutată de la Colegiul Național „Carol I” din Craiova.

Expoziția „Brâncuși: surse românești și perspective universale” a fost organizată de Muzeul Național de Artă Timișoara, Fundația Art Encounters și Institutul Francez din România, beneficiind de finanțare din partea Consiliului Județean Timiș.

După încheierea expoziției Brâncuși, Muzeul Național de Artă din Timișoara, împreună cu Consiliul Județean Timiș, planifică organizarea altor expoziții importante. Directorul muzeului, Filip Petcu, a dezvăluit că se discută despre o expoziție dedicată lui Caravaggio la Timișoara. Anterior, președintele CJ Timiș, Alin Nica, a anunțat intenția de a aduce la Timișoara lucrări semnate de Monet și Picasso pentru a fi expuse.

Expoziția „Brâncuși – Surse românești și perspective universale”, curatoriată de Doina Lemny și concepută de arhitectul Attila Kim, a inclus 22 de sculpturi, 11 desene, 55 de fotografii și documente.

Lucrările lui Brâncuși au fost împrumutate de la Tate London, Centre Pompidou, Fundația Guggenheim din Veneția, Muzeul Național de Artă al României, Muzeul Național de Artă Craiova și din trei colecții private. Vizitatorii au avut ocazia să vadă pentru prima dată „Ecorșeul”.

Tate din Londra a contribuit cu trei sculpturi: „Danaida” (1918), „Măiastra” (1911) și „Peștele” (1926), în timp ce Centre Pompidou a furnizat expoziției, printre altele, lucrări precum „Piatra de hotar” (1945), „Muza adormită” (1910), „Noul născut II” (1923), „Coloana fără sfârșit III” (1928), „Tors de tânăr” (1923), „Capul primului pas” (1917).

Colecția Peggy Guggenheim din Veneția a contribuit cu sculptura „Pasărea în văzduh” (1923).

Cele mai multe fotografii realizate de Constantin Brâncuși au fost împrumutate de la colecționarul britanic David Grob.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *