Sursa: lsmagazine.ro

Un incendiu la o masina electrica este mult mai periculos decat cel de la masinile normale deoarece mașina poate arde continuu și 24 de ore din cauza bateriei litiu-ion desi pompierii intervin. Pentru a reuși să stingă focul, militarii apelează la o metodă specială.

La mașina electrică apa nu este recomandată de a fi folosită de către neprofesioniști. Acumulatorii cu Li reacționează violent cu apa, iar pe lângă acest lucru există riscul de electrocutare. De acea, se recomandă, pentru a stinge incendiile la o mașină electrică, substanțele chimice (stingătorul cu spumă din datoarea mașinii e util). Se apreciază că o mașină electrică poate fi stinsă cu de 5 ori mai multă apă decât una clasică.  

La mașinile clasice focul începe din compartimentul motor. La mașinile electrice, din cauza faptului că acumulatorii sunt sub scaune pericolul este mult mai mare. De obicei, focul începe de la acumulatori, iar în acest caz pasagerii sunt în pericol mai mare decât la mașinile clasice, conform sursei citate.

Într-un test, un incendiu a bateriei s-a reaprins la 22 de ore după ce se credea că a fost stins: ”Totul părea normal”, își amintește Andrew Blum, cercetător la firma Exponent, care a efectuat testele. ”Când ne-am uitat la baterie printr-o cameră termică, totul a revenit la temperatura ambiantă; focul a fost stins așa cum l-am defini noi. Dar s-a întâmplat ceva în interior, în modul. În două dintre teste, pompierii au rămas fără aer și au fost nevoiți să schimbe rezervoarele din cauza timpului necesar pentru a stinge complet bateria”, potrivit lui Blum.

Bateriile Litiu-Ion

Celina J. Mikolajczak, senior manager Tesla Motors pentru calitatea celulelor și ingineria materialelor, a explicat că litiu-ion este o soluție pe bază de sare de litiu și nu litiu metal în sine.

Mai exact, bateriile Tesla sunt celule de baterie care sunt încapsulate separat și au un lichid de răcire cu etil-glicol (anti-îngheț) care răcește în mod independent fiecare celulă.

Sistemul de răcire este proiectat astfel încât, în condiții normale de funcționare, dacă o celulă ar intra în defecțiune termică, nu ar începe un lanț de reacții termice de la o celulă la alta.

Pompierii timișoreni au fost solicitați pe 11 mai, fiind vorba despre un autoturism electric care a fost cuprins de flăcări. Bărbatul din Beregsău Mare (județul Timiș) a cumpărat mașina în urmă cu un an și jumătate însă joi, 11 mai 2023. Tragedie pentru proprietar deoarece mașina condusă de soția sa a luat foc și a ars complet.

Astăzi, în jurul orelor 17:00 Dacia mea Spring (primăvară sau izvorul minunilor, cum or numi-o ăștia) a trecut în neființă. O mașină electrică de care am fost extrem de mulțumiți timp de un an și jumătate, fără erori, încărcată doar la priză, acasă. Înainte de a-și da sfârșitul obștesc, mașina era condusă de soție și m-a sunat disperată că se aude un zgomot infernal de sub mașină ca o combinație de șuierat – scârțâit puternic ajungând în 300 de metri în fața casei.

De sub mașină, din zona bateriei a început să se propage un fum care alterna de la des la mai puțin vizibil. În maximum 15 minute mașina ardea generalizat. Spaima prin care a trecut soția și copiii nu o mai explic aici. Mașina s-a făcut scrum și este pentru prima dată când efectiv regret achiziția ei. Dețin asigurare Casco full și mașina mai era în garanție încă 18 luni. Nu acuz pe nimeni, nu doresc reclamă negativă (…)”, a scris proprietarul mașinii pe grupul de Facebook Dacia Spring România (Oficial).

Sursa: adevarul.com

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *