Odată cu venirea toamnei se recomandă şoferilor să ţină cont de câteva lucruri în pregătirea maşinii pentru sezonul rece în aşa fel încât aceasta să funcţioneze în parametrii normali. Astfel, mecanicii auto recomandă ca, la venirea sezonului rece, să faceți următoarele operațiuni:
- verificarea densităţii lichidului de răcire, şi schimbarea acestuia dacă se impune sau dacă au trecut 2 ani de la folosinţă;
- verificarea cu mare atenţie a furtunurilor şi colierelor de strângere, a gradului de îmbâcsire al radiatorului între lamelele radiatorului prin care trece curentul de aer;
- verificarea tensiunii de încărcare a acumulatorului cu verificarea densităţii şi a nivelului electrolitului din acesta, starea şi strângerea bornelor;
- verificarea funcţionării jaluzelelor radiatoarelor şi funcţionarea corectă a termostatului;
- verificarea bujiilor de incandescenţă şi înlocuirea tuturor dacă este necesar;
- schimbarea filtrului de combustibil;
- schimbarea anvelopelor cu cele de iarnă, măsurarea presiunii de umflare şi echilibrarea lor;
- schimbarea lichidului pentru spălarea parbrizului şi a lunetei cu unul cu punctul de îngheţ cât mai ridicat;
- schimbarea lamelor ştergătoarelor;
- ungerea yalelor şi a închizătorilor uşilor cu soluţii speciale pentru lubrifiere şi evitare a îngheţului;
- tratarea chederelor uşilor cu ulei siliconic – se evită îmbătrânirea (coacerea) şi lipirea de caroserie în timpul îngheţurilor;
- se va alimenta cu combustibil recomandat pentru sezonul rece, iar folosirea aditivilor pentru un tratament este foarte eficientă;
- se schimbă obligatoriu filtrul de habitaclu şi se verifică funcţionarea corectă a sistemului de încălzire şi dezaburire;
- este necesară echiparea cu lanţuri, scule pentru dezăpezire, chiar şi cu o pătură groasă, dacă condiţiile atmosferice şi de drum le impun, astfel că folosirea lor va fi eficientă;
- se recomandă existenţa unei cantităţi mai mari de combustibil în rezervor pentru evitarea formării brumei pe suprafaţa rezervorului din cauza creşterii temperaturii combustibilului, dar şi pentru a evita situaţia neplăcută de a rămâne fără combustibil din cauza unor blocaje pe traseu.