Sursa: bbc.com

Organizația Maritimă Internațională și-a stabilit un obiectiv net zero „până în sau în jurul anului 2050”.

La reuniunea anuală a Organizației Maritime Internaționale (IMO), țările au convenit să reducă emisiile cu 20% până în 2030 și cu 70% până în 2040, comparativ cu nivelurile din 2008, și cu 100% până în 2050 sau în jurul anului. Națiunile insulare mici și țările mai bogate au solicitat pentru o reducere de 50% până în 2030 și 96% până în 2040.

Kitack Lim, secretarul general al IMO, a descris acord ca o „dezvoltare monumentală [care] deschide un nou capitol către decarbonizarea maritimă”. Dar militanții avertizează că acordul este viciat și nu va reuși să aducă industria de transport maritim în conformitate cu obiectivul Acordului de la Paris de a limita creșterea temperaturii globale la 1,5 C până la sfârșitul acestui secol.

Transportul maritim este o industrie extrem de poluantă, responsabilă pentru aproape 3% din emisiile globale și generând aproximativ un miliard de tone de gaze cu efect de seră în fiecare an – aproximativ aceeași cantitate ca amprenta de carbon a Germaniei.

solutii
  • Nave propulsate de vânt

Industria de transport maritim își poate reduce dependența de combustibilii fosili apelând la o tehnologie străveche: pânzele. Propulsia eoliană este considerată una dintre cele mai promițătoare surse de energie disponibile pentru decarbonizarea rapidă a transportului maritim. Compania suedeză Oceanbird a construit un prototip de navă cu patru pânze rigide.

  • Hidrogen

Implementarea combustibililor curați, cum ar fi hidrogenul, este esențială dacă industria de transport maritim va ajunge la zero net până în 2050.

Hidrogenul verde – generat prin utilizarea energiei regenerabile, cum ar fi energia eoliană sau solară, pentru a extrage hidrogenul din moleculele de apă – nu are emisii.

  • Bărci electrice

Bateriile încărcate cu energie electrică din surse regenerabile sunt o altă modalitate de a reduce emisiile din transport maritim. În prezent, bateriile regenerabile sunt o opțiune numai pentru navele mai mici care fac călătorii scurte, cum ar fi feriboturile și bărcile fluviale, nu pentru navele mari de marfă care traversează oceanele. În schimb, proprietarii de nave caută să alimenteze navele de marfă cu o combinație de energie eoliană și panouri solare.

Compania japoneză de sisteme de energie regenerabilă Eco Marine Power, de exemplu, a dezvoltat „EnergySails”: pânze rigide prevăzute cu panouri solare, care permit navelor să utilizeze atât energia solară, cât și cea eoliană în același timp.

Pentru a afla mai multe despre transportul sustenabil vizitati sursa citata.

Sursa: bbc.com

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *