Cu cât va crește numărul claselor cu predare simultană în anul școlar 2025 – 2026?

Cătălina Dumitrache
2 Min Read

Măsurile fiscal-bugetare și reorganizarea școlilor afectează mai ales clasele cu efective reduse, în special din mediul rural

Ministerul Educației a anunțat luni seara că majoritatea claselor din România nu vor fi afectate de noile măsuri fiscal-bugetare introduse prin Legea 141/2025, însă în anumite situații va crește ponderea învățământului simultan.

După reorganizarea celor 507 unități de învățământ și creșterea normei didactice cu două ore, a fost modificat și numărul minim și maxim de elevi per clasă. Schimbările vizează în special clasele cu efective foarte mici.

Datele oficiale arată că în anul școlar 2024 – 2025 au funcționat clase cu efective extrem de reduse: 12 clase cu câte 1 elev, 26 de clase cu 2 elevi, 52 de clase cu 3 elevi, 64 cu 4 elevi și peste 100 de clase cu câte 7 elevi. Aceste structuri urmează să fie reorganizate.

Ca urmare, Ministerul Educației estimează că ponderea claselor cu predare simultană va crește de la 6% la 7,5%. Oficialii precizează însă că acest nivel „nu iese din reperele europene” și că obiectivul rămâne reducerea treptată a predării simultane prin relocarea elevilor acolo unde este posibil sau prin aplicarea unor metodologii moderne de predare, adaptate contextului local.

„Ținta ministerului este flexibilă: fie relocarea copiilor pentru acces la un proces educațional standard, așa cum se întâmplă în Finlanda, fie menținerea predării simultane acolo unde este necesar, dar cu metodologii adecvate, precum în Franța sau Irlanda”, a precizat instituția.

Rezultatele definitive pentru structura claselor din anul școlar 2025 – 2026 vor fi comunicate public după finalizarea analizelor.

Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook facebook.com/republikanews.

Share This Article