Candidatul coaliției de guvernare la alegerile prezidențiale, Crin Antonescu, susține că dezvoltarea României nu poate fi realizată prin lozinci populiste, ci prin investiții, industrie și exporturi.
Într-o postare pe Facebook, Antonescu a dat exemplul fabricii Electroprecizia Săcele, din Brașov, unde sunt produse motoare electrice exportate în Germania, Franța, Italia și țările nordice.
„România nu produce mai nimic. Suntem o piață de desfacere, o colonie economică. Am auzit de multe ori aceste fraze. Voi nu? Cei care visează la izolaționism și lozinci despre «industria calului» ar trebui să nu uite că respectul nu vine din vorbe goale. Se produce aici. Șurub cu șurub. Motor cu motor.”
„Made in Romania” poate deveni un brand respectat
Antonescu a subliniat că România trebuie să se bazeze pe fabrici, producție și exporturi, nu pe povești și sloganuri din anii ’90.
„De ce «Made in Romania» n-ar putea fi un brand respectat? România poate merge înainte doar prin muncă, prin exporturi, prin fabrici care trag țara înainte – nu prin povești și sloganuri din anii ’90.”
Prin această declarație, Crin Antonescu a lansat un atac indirect la adresa celor care critică integrarea României în economia globală și susțin protecționismul economic, o strategie considerată depășită de către majoritatea economiștilor.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.