Compania auto germană Continental a dezvoltat noi frâne adaptate pentru mașinile electrice, având în vedere reducerea semnificativă a utilizării frânei în aceste vehicule. Criticii susțin că aceasta ar putea fi o strategie comercială mai degrabă decât o îmbunătățire semnificativă a performanței
Compania germană Continental, un gigant în furnizarea de componente auto la nivel mondial, a conceput noi sisteme de frânare adaptate special pentru mașinile electrice, deși calitățile acestora sunt subiective. Deoarece mașinile electrice utilizează mult mai puțin frâna în comparație cu cele convenționale – diferența poate atinge până la 80%, conform celor de la Continental – au dezvoltat frâne menite să reflecte această intensitate redusă de utilizare.
La prima vedere, aceasta pare o soluție destinată să diminueze grija proprietarilor de mașini electrice cu privire la schimbarea frecventă a plăcuțelor de frână. În prezent, de multe ori, proprietarii de mașini electrice schimbă plăcuțele la intervale mari, între 150-200 de mii de kilometri, deoarece regenerarea preia o parte semnificativă din sarcina ușoară de frânare. Noua abordare a Continental constă în discuri de frână mai subțiri și plăcuțe de frână mai subțiri, care, în mod efectiv, se vor uza mai repede. Scuza oficială este că reducerea grosimii aduce o scădere semnificativă a greutății, cu până la 3-5 kg mai puțin pe fiecare roată. Cu toate acestea, acest lucru va însemna că proprietarii de mașini electrice vor reveni la intervalele mai obișnuite de schimb al plăcuțelor și discurilor de frână, în jur de 40-50 de mii de kilometri.
Există, totuși, o problemă majoră pe care Continental pare să o conștientizeze. Mașinile electrice sunt mai grele, iar frânele convenționale uneori nu sunt suficiente atunci când frânează intens. De aceea, modele precum Tesla Model S Plaid au avut probleme cu supraincalzirea frânelor după câteva viraje pe circuit. În încercarea de a remedia acest aspect, Continental a mărit diametrul noilor discuri de frână mai subțiri pentru a opri eficient mașinile mai grele. Cu toate acestea, din cauza cantității reduse de metal și grosimii mai mici, acestea se vor supraîncălzi. Prin urmare, noile frâne Continental promit eficiență în câteva situații de frânare de urgență, dar nu sunt recomandate pentru utilizarea intensivă pe un circuit sau pentru modele sportive.
Continental susține că noile frâne au plăcuțele mai depărtate de disc decât cele normale, pentru a minimiza rezistența reziduală și a asigura o inerție mai mare pentru mașinile electrice. Cu toate acestea, această soluție pare să rezolve mai degrabă o problemă comercială a companiei decât una a proprietarilor de mașini electrice.
În plus, Continental sugerează că ar trebui să revenim la frânele cu tamburi pentru mașinile electrice, atât în față, cât și în spate, argumentând că acestea ar contribui la captarea particulelor emise de plăcuțele de frână. Propunerea lor implică schimbarea întregului bloc după un interval mai mare de exploatare, la un cost mai mare, evident.
Aceste idei de la Continental subliniază diferențele de abordare dintre producătorii de mașini electrice care își dezvoltă propriile tehnologii și cei care recurg la furnizori pentru componente standard. Deși Continental este un actor major în industria auto și un furnizor global, noile lor frâne par să fie orientate mai mult spre generarea de venituri pentru companie, decât spre satisfacția nevoilor reale ale proprietarilor de mașini electrice.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.