Marți au demarat primele lucrări pentru metroul din Cluj-Napoca, începând cu consolidarea unui deal din comuna Florești, aflat în apropierea stației 2. Intervențiile sunt necesare pentru prevenirea alunecărilor de teren, un aspect esențial înainte de începerea săpăturilor pentru tunelurile subterane, transmite Agenția de presă Rador, citând Radio Cluj.
Măsurile de consolidare presupun construcția de piloți forați, o soluție tehnică utilizată și în alte zone de pe traseul metroului, acolo unde stabilitatea terenului impune astfel de intervenții.
Primul obiectiv pe lista constructorilor este stabilizarea dealului din Florești, situat la aproximativ 30 de metri de stația 2. Această etapă este esențială înainte ca metroul să intre în subteran. Potrivit planului, lucrările pentru piloții forați trebuie finalizate până la jumătatea lunii martie.
Primarul Clujului, Emil Boc, a explicat că stabilizarea terenului este necesară, deoarece utilajele speciale de tip „cârtiță”, folosite pentru săparea tunelului, pot genera trepidații care ar putea provoca alunecări de teren.
În paralel cu construirea piloților forați de la stația Teilor din Florești, constructorii derulează și alte lucrări pregătitoare. Acestea trebuie finalizate înainte de momentul critic în care se va începe efectiv săparea tunelului metroului.
„Spre sfârșitul lunii martie vom ști exact când vor intra în acțiune utilajele subterane. Inițial, termenul estimat pentru începerea săpăturilor era luna aprilie 2025”, a declarat Emil Boc.
Până în prezent, pentru metroul din Cluj au fost cheltuite aproximativ 230 de milioane de euro, ceea ce reprezintă circa 10% din valoarea totală a proiectului. Fondurile au fost utilizate pentru exproprieri și decontări către constructor.
Construcția metroului este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură urbană din România, iar lucrările sunt așteptate să avanseze rapid în perioada următoare.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.