Începând de la faptul că nu vem trenuri urbane tip S-Bahn, până la condițiile de călătorie cu trenul, România are de pierdut!
Nu avem trenuri urbane tip S-Bahn: trenul ar fi fost mult mai folosit dacă România avea trenuri regio-urbane în stil S-Bahn.
HOTNEWS: „Nu avem și nici proiectul trenului metropolitan de București nu merge prea bine către un rezultat. În niciun oraș din țară trenul nu este folosit de pasageri pentru a se deplasa în număr mare dintr-o parte în alta a urbei.”
Astfel, de exemplu, Ploieștiul nu are în plan de a face un fel de centură feroviară. Planuri, pe hărtie, există doar la Brașov, iar Timișoara vrea să construiască linie spre aeroport.
HOTNEWS: „Încă avem trenuri în care dejecțiile ajung direct pe șine și încă avem trenuri la care ușile nu se blochează în mers, așa că pot fi deschise și la 100 km/h. ”
CFR-ul are vagoane uzate și prea vechi, iar la Săgețile Albastre nu avem prize. Sunt puse pe trenuri de lung parcurs vagoane de tip salon unde după 3-4 ore de mers simți disconfort, dar nu asta este problema. Problema serioasă apare în cazul drumurilor de 12 ore, astfel nu este de mirare că mulți oameni nu vor să audă de mers cu trenul pe distanțe lungi și preferă mașina personală sau BlaBlaCar.
Toaletele sunt într-o stare de-a răsul-plânsul…fiind o urmare a unei combinații de factori între curățenia insuficientă și modul enervant în care pasagerii murdăresc.
HOT NEWS: „Vara, se știe clar, aerul condiționat ba nu merge, ba nu face față, ba nu este prezent în unele trenuri mai vechi. Mult prea multe au o șansă de a merge prost când te urci în tren.”
La 10 decembrie, în fiecare an, intră în vigoare noul Mers al Trenurilor și de la an la an dezamăgirile sunt tot mai mari.
HOT NEWS: „Cei care îl întocmesc nu prea se gândesc la pasageri și între orașe mari poți observa că ai un tren dimineață și altul abia peste 6-7 ore.”
De exemplu, Sibiul este un oraș sărac în conexiuni, dar bine nu este nici pe Valea Oltului și nici pe magistrala 400, dincolo de distanța Brașov – Sfântu Gheorghe, unde sunt multe trenuri.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.