Echipele de inspecție de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au sancționat compania de telecomunicații Orange România cu amenzi în valoare de 150.000 de lei și au impus oprirea practicilor comerciale înșelătoare, ca rezultat al anchetelor efectuate asupra operatorului economic.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a finalizat controlul de fond realizat la operatorul economic Orange Romania SA, ca parte a unei tematici naţionale de verificare a modului în care companiile de furnizare de servicii de telefonie mobilă şi comunicaţii respectă prevederile legale în vigoare, în domeniu. În urma cercetării documentelor solicitate operatorului economic, respectiv un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023, şi a deficienţelor constatate, echipele de control au aplicat amenzi contravenţionale în valoare de 150.000 lei şi au propus, ca măsură complementară, încetarea practicii comerciale înşelătoare, care a fost dispusă prin Ordinul Preşedintelui ANPC nr. 846/1.11.2023”, se menţionează într-un comunicat al autorităţii, conform  Agerpres

Conform sursei menționate, au fost constatate următoarele încălcări ale legislației în timpul acțiunii:

  1. Promovarea prețurilor către public fără a include toate taxele, contravenind astfel legii.
  2. Comercializarea de accesorii la rate egale, cu avans zero, unde s-au constatat diferențe de preț între promovare și prețul calculat conform scadențarului de rate.
  3. Rezervarea dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date în Roaming SEE conform articolului 4 din Regulamentul nr. 2016/2286, după depășirea căruia operatorul putea aplica o suprataxă, fără informarea corespunzătoare a consumatorilor cu privire la documentele necesare pentru deblocare.
  4. Soluționarea reclamațiilor primite de la clienți pentru serviciile Prepay într-un termen de 1.440 ore, depășind astfel termenul legal de 30 de zile pentru investigarea reclamațiilor.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *