CFR Călători intră în era modernizării masive cu bani din PNRR. Trenuri noi pe rute-cheie până la finalul anului

Erika Stoica
3 Min Read

CFR Călători intră în era modernizării masive cu bani din PNRR. Trenuri noi pe rute-cheie până la finalul anului!CFR Călători accelerează modernizarea flotei și promite un transport feroviar mai rapid, mai confortabil și mai prietenos cu mediul. Compania anunță că, până la finalul acestui an, 27 de locomotive electrice, 9 locomotive de manevră cu acumulatori și 60 de vagoane vor fi complet modernizate cu fonduri din PNRR.

CFR Călători intră în era modernizării masive cu bani din PNRR. Trenuri noi pe rute-cheie până la finalul anului

Acesta este doar o parte a unui proiect național uriaș, în care sunt incluse 55 de locomotive electrice, 20 de locomotive de manevră transformate în modele cu acumulatori și 139 de vagoane de călători, inclusiv vagoane de dormit, bar-bistro și vagoane dotate special pentru persoanele cu mobilitate redusă sau pentru transportul bicicletelor și echipamentelor sportive.

CFR Călători intră în era modernizării masive cu bani din PNRR. Trenuri noi pe rute-cheie până la finalul anului

CFR Călători intră în era modernizării masive cu bani din PNRR! Șase companii românești au câștigat contractele pentru modernizarea materialului rulant, iar lucrările sunt deja vizibile. Nu mai puțin de 24 de locomotive modernizate sunt livrate, iar până la finalul lui 2025 numărul va ajunge la 36, restul urmând să fie livrate până în iunie 2026. La capitolul vagoane, 42 circulă deja, iar până la finalul anului viitor se va ajunge la 60, cu livrări finale programate pentru iunie 2026.

Noile trenuri modernizate pot fi văzute deja pe rutele cele mai circulate din România: București–Constanța, București–Brașov, București–Iași, București–Suceava, București–Galați, București–Cluj și București–Arad.

Investiția nu se oprește aici. Pentru ca trenurile să funcționeze la standarde europene, proiectul prevede construirea a două hale moderne de mentenanță la Craiova și Baia Mare, dotarea depourilor București Nord și Brașov cu simulatoare digitale pentru pregătirea mecanicilor și implementarea unei platforme digitale pentru managementul întregii flote.

Valoarea totală a proiectului depășește 2 miliarde de lei, iar toate lucrările trebuie finalizate până la 31 decembrie 2026, cu livrări complete până la 30 iunie 2026. România se apropie, astfel, de momentul în care trenurile modernizate nu vor mai fi o excepție, ci o normalitate.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Share This Article