Certificatele de naștere și de deces, disponibile digital în peste 2.000 de localități din România
Începând din această vară, certificatele de naștere și de deces pot fi obținute atât în format digital, cât și fizic în numeroase localități din România. Numărul de municipii, orașe și comune care emit aceste documente digital a crescut rapid, de la 300 în iunie la peste 2.000, potrivit Ministerului Afacerilor Interne.
De unde se pot obține certificatele de naștere și de deces în format digital
- județul Alba: 55 unități administrativ-teritoriale dintr-un total 78;
- județul Arad: 35 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 78;
- județul Bacău: 63 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 93;
- județul Bihor: 99 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 101;
- județul Bistrița-Năsăud: 62 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 63;
- județul Botoșani: 50 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 78;
- județul Brașov: 43 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 58;
- județul Brăila: 33 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 44;
- județul Buzău: 50 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 87;
- județul Caraș-Severin: 11 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 77;
- județul Călărași: 52 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 56;
- județul Cluj: 81 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 81 – finalizat;
- județul Constanța: 70 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 70 – finalizat;
- județul Covasna: 25 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 45;
- județul Dâmbovița: 82 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 89;
- județul Dolj: 30 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 111;
- județul Galați: 35 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 65;
- județul Giurgiu: 46 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 54;
- județul Gorj: 50 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 70;
- județul Harghita: 17 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 67;
- județul Hunedoara: 69 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 69 – finalizat;
- județul Ialomița: 61 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 67;
- județul Iași: 96 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 98;
- județul Ilfov: 40 de unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 40 – finalizat;
- județul Maramureș: o unitate administrativ-teritorială dintr-un total de 76;
- județul Mehedinți: 25 unități administrativ-teritorială dintr-un total de 66;
- județul Mureș: 102 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 102 – finalizat;
- județul Neamț: 35 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 83;
- județul Olt: 41 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 112;
- județul Prahova: 80 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 104;
- județul Satu Mare: 8 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 65;
- județul Sălaj: 50 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 61;
- județul Sibiu: 62 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 64;
- județul Suceava: 80 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 114;
- județul Teleorman: 71 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 97;
- județul Timiș: 75 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 99;
- județul Tulcea: 25 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 51;
- județul Vâlcea: 8 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 89;
- județul Vaslui: 86 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 86 – finalizat;
- județul Vrancea: 8 unități administrativ-teritoriale dintr-un total de 73.
Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (SIIEASC) a permis înregistrarea digitală a peste 38.000 de nașteri și decese până la sfârșitul lunii iulie 2024. Proiectul continuă să se extindă la nivel național, facilitând accesul la servicii rapide și moderne de stare civilă.
sursa evz.ro