Sursă: Digi24

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, spune că 50 de kilometri de linie de tramvai sunt „într-o stare deplorabilă” iar pentru o parte dintre segmente s-au depus oferte iar evaluarea tehnică a fost finalizată. Acesta estimează că „într-o lună jumate de acum o să semnăm contractele”. 

„E o oportunitate pentru Bucureşti, avem 150 km linie tramvai. Primarii din anii ’90-2000 au făcut 100 din 150 km pe care îi ştim şi au rămas 50 km care sunt într-o stare deplorabilă, inclusiv Calea Călăraşilor, cea unde s-a întâmplat acest incident.  În primul rând, că STB-ul a făcut aşa-numitele DALI-uri, documentaţie pentru intervenţii pentru fiecare dintre ele. Am ieşit în achiziţie. Pentru toţi aceşti 50 de km o să avem şi banii, parte din fonduri europene, parte din împrumuturi”, susține Nicuşor Dan, referindu-se la incidentul de pe Calea Călăraşilor, unde o şină de tramvai s-a desprins şi a străpuns podeaua unui autobuz. 

Pentru o porţiune din cei 50 km de linie de tramvai nereabilitată s-au depus oferte, însă nu şi pentru alte segmente ale liniei, conform precizărilor lui Nicușor Dan. 

„Pentru o parte din segmente s-au depus oferte, s-a început procedura de evaluare, am terminat evaluarea tehnică, urmează financiară, deci cam estimez eu într-o lună jumate de acum o să semnăm contractele. Nu s-au atribuit pe toate segmentele. Ăsta este unul dintre ele, cel care pleacă de la Piaţa Unirii şi merge încolo până la Bulevardul Basarabia. O să reieşim în achiziţie publică”, continuă edilul.

În porţiunea nereabilitată de linie de tramvai, unde nu s-a prezentat nimeni la licitaţie, vor fi făcute unele modificări. 

„Oportunitatea pe care ne-o arată faptul că nu s-a prezentat nimeni este că vrem să modificăm exact în zona în care s-a întâmplat să facem un sens unic pe Călăraşi, un sens unic în sens opus pe Matei Basarab, pentru că era o gâtuire pe Călăraşi. Ăsta e motivul pentru care n-am ieşit imediat în achiziţie publică. Pe segmentele pe care s-au atribuit, conform contractului, şase luni durează proiectarea, deci asta se va termina la sfârşitul acestui an şi vom începe încă în 12 luni lucrările de construire propriu-zisă. De exemplu, Mihalache va fi reabilitat cap-coadă. De asemenea, linia 5, tot mai puţin acest segment de la Unirii la Basarabia”, încheie primarul capitalei.

Sursă: Digi24

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *