Directorul TCE, Alexandri Nicolae, a convocat o conferință de presă în care a prezentat situația companiei de transport în comun.
La început, a făcut precizări cu privire la zvonurile care au dat foc TCE zilele acestea: desființarea liniilor de troleibuz.
„Transportul cu troleul nu se desființează. Nu există nicio inițiativă în acest sens a TCE sau a Consiliului Local Ploiești. Singura discuție privește relocarea depoului în curtea TCE, pe strada Găgeni, pe durata modernizării depoului (de la Podul Înalt – n.r.) în terminalul multimodal prin accesarea de fonduri europene. Există unele păreri are unor sindicaliști care nu sunt conforme cu realitatea. Chiar dacă troleibuzul este costisitor, nu ne-am pus problema desființării. Sunt investiții făcute aici, e transport ecologic.
Relocare înseamnă că troleibuzele vor sta peste noapte, vor fi reparate și întreținute aici. Și acum, troleibuzele vin aici pentru alimentarea cu motorină.
Fiecare troleibuz poate să meargă pe motorină maximum 25 de minute. De unde se termină rețeaua electrică, până aici, nu pot face mai mult. De altfel, ați văzut, atunci când se închide Bulevardul, liniile de troleibuz funcționează pe ruta ocolitoare fără probleme”, a declarat directorul TCE.
Sindicatul Liber al Transportatorilor Profesioniști din Ploiești – sindicatul rebel care a declanșat și o campanie de strângeri de semnături – susține însă că relocarea va pune troleibuzele pe butuci.
Ei susțin, printre altele, că, potrivit datelor tehnice, un troleibuz merge pe motorină doar 2 minute la încărcare maximă și 30 de minute gol.
Ca și comentariu la acest punct, este evident totuși că troleibuzul se retrage gol la garajul de pe Găgeni. Este posibil însă ca trecerea frecventă pe sistemul auxiliar să provoace uzură.
De asemenea, „rebelii” spun că relocarea presupune investiții la garajul TCE, deoarece troleibuzele au nevoie de ateliere speciale de mentenanță, cu platforme speciale, din moment ce toate elementele electrice și electronice de forță și de comandă sunt deasupra. În opinia acestora, niciuna din halele existente nu ar îndeplini condițiile de gabarit.
Sindicatul Transportatorilor Profesioniști susține că a strâns aproximativ 4.000 de semnături de la ploieșteni. Trebuie însă spus că tema campaniei a fost salvarea troleibuzelor și acordarea de sprijin pentru transportul ecologic din Ploiești.