Sursa foto: Screenshot catalog online

Începând cu septembrie 2023, școlile care utilizează catalogul electronic în cadrul programului pilot. Noi standarde tehnice pentru utilizarea catalogului electronic au fost publicate în Monitorul Oficial. Școlile ce folosesc catalogul electronic le vor respecta, începând cu septembrie 2023.

Ligia Deca, Ministrul Educației, a emis un ordin care aprobă standardele tehnice minime necesare pentru utilizarea catalogului electronic în școlile-pilot, oficial publicat în Monitorul Oficial pe data de 28 aprilie.

Inspectoratele școlare au primit regulile pe care unitățile de învățământ trebuie să le respecte începând cu anul școlar 2023-2024.

Școlile asigură măsurile de securitate a prelucrării datelor și garantează următoarele drepturi ale utilizatorilor, conform ordinului:

  • dreptul de a fi informat;
  • dreptul de acces;
  • dreptul la rectificare;
  • dreptul la restricționarea prelucrării datelor;
  • dreptul la portabilitatea datelor.”

Este interzisă utilizarea serviciilor web care nu au la bază conexiuni criptate de formă https.

Editarea notelor și absențelor din catalogul electronic

Art. 14 – „(1) Editarea notelor/ calificativelor/ absențelor este permisă, pe bază de acces, doar persoanelor responsabile care au capacitatea de modificare conform prevederilor ROFUIP.”

Cum pot vedea elevii și părinții notele

Elevii și părinții/reprezentanții legali au drept de a vizualiza catalogul electronic în baza unor date de acces prestabilite, cum ar fi nume de utilizator și parolă. Parola poate fi modificată de fiecare utilizator pentru propriul nume de utilizator, de exemplu părinți/reprezentanți legali pentru minori.

Cine NU poate modifica notele

Utilizatorii de tip administrator nu pot modifica înregistrări de note, calificative sau absențe în catalogul electronic.

„Art. 19 – Utilizatorii de tip administrator nu au dreptul de a înregistra/modifica înregistrări de tip notă/ calificativ/ absență în catalog.

Art. 20 – (1) Interfața de administrare este accesibilă doar utilizatorilor autorizați în acest sens.

(2) Cu acordul conducerii unității de învățământ, orice alt tip de utilizator are acces doar la pagini cu date statistice, fără a putea accesa date personale ale elevilor, cadrelor didactice sau părinților.”

Modalitatea de autentificare

„Art. 6 – (1) Aplicația dispune, cel puțin, de autentificare cu utilizator și parolă, urmând ca în cel mai scurt timp, cel târziu în anul școlar 2023 – 2024 să dispună, cel puțin, de un mecanism de tipul autentificare în doi factori denumiți 2FA.

(2) Începând cu anul școlar 2023-2024, autentificarea de acest tip include cel puțin autentificare în doi factori de tip utilizator & parolă + SMS sau 2FA de tip utilizator + parolă + cod primit prin e-mail sau utilizator + parolă cod OTP prin intermediul unei aplicații specifice de gestiune a codurilor de tip One-Time-Password. În sensul acesta pot fi exemplificate aplicații precum authy, google authenticator, microsoft authenticator sau alte instrumente similare din punct de vedere al funcționării și securității”, scrie în documentul publicat în Monitorul Oficial.

Sursă: Antena 3

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *