Sursă foto: World Vision Romania

Aproximativ jumătate dintre adolescenții care au participat la un sondaj realizat de World Vision România consideră că profesorii lor nu sunt deloc pregătiți să discute cu ei despre metodele de protecție împotriva abuzurilor sexuale. De asemenea, un procent semnificativ crede că profesorii sunt pregătiți doar într-o măsură mică în această privință, conform unui comunicat de presă emis de organizație.

În cadrul dezbaterii intitulate „Cum putem proteja copiii împotriva abuzurilor sexuale?”, organizată de World Vision România, Liviu Moise, directorul Școlii Gimnaziale nr. 1 din Comuna Unirea (județul Călărași), a împărtășit o experiență relevantă din anii trecuți. El a menționat că în trecut, existau situații în care fetele de clasa a VIII-a erau așteptate de mașini la poarta școlii și a fost necesară intervenția pentru a le asigura un mediu sigur, iar autoritățile au intervenit pentru a rezolva aceste situații.

Sondajul a implicat un chestionar online la care au răspuns 181 de elevi din ciclul gimnazial și liceal, majoritatea (73%) provenind din mediul rural.

În continuare, Liviu Moise, directorul Școlii Gimnaziale nr. 1 din Comuna Unirea, județul Călărași, a relatat cum au fost abordați elevii pentru a înțelege distincția dintre bullying și „micile conflicte”:

„În contextul în care problema bullying-ului în școli a fost adusă în prim-plan și mediatizată, orice conflit între elevi era considerat și semnalat ca fiind bullying. Pentru a gestiona această situație, poliția a dezvoltat un registru care a implicat polițiștii locali să intervină periodic în școli (…). Am solicitat polițiștilor să meargă în clase pentru a explica elevilor diferența dintre violență, bullying și simplele conflicte dintre ei”, a subliniat Liviu Moise.

El a menționat că obiectivul lor nu este să izoleze elevii într-un mediu excesiv de protejat, ci să le ofere instrumentele necesare pentru a gestiona și rezolva conflictele: „Nu ne dorim ca elevii noștri să fie crescuți într-o bulă de protecție, să creadă că viața este roz și că nu vor avea niciodată conflicte. Preferăm să le oferim instrumentele necesare pentru a aborda și rezolva conflictele. Cum altfel ar învăța să gestioneze conflictele dintre ei?”

În Școala Gimnazială nr. 1 din Comuna Unirea, este pus în aplicare programul „Pâine și Mâine” de către World Vision România. Acest program implică oferirea unei mese calde pentru copii și ore suplimentare cu profesorii, în cadrul unui sistem denumit „școală după școală”.

În cadrul dezbaterii intitulate „Cum protejăm copiii împotriva abuzurilor sexuale?”, eveniment organizat de World Vision România, Liviu Moise, directorul Școlii Gimnaziale nr. 1 din Comuna Unirea (județul Călărași), a subliniat importanța pregătirii elevilor pentru tranziția la liceu, mai ales că mulți dintre aceștia vor merge în mediul urban. Directorul a remarcat că elevii din mediul rural ar putea întâmpina provocări în noul mediu și trebuie să fie pregătiți pentru a le aborda cu încredere. Liviu Moise a adăugat că, deși inițial pot fi priviți cu suspiciune, în timp, elevii din mediul rural pot să-și dovedească competența și să devină performanți în mediul urban. Acest lucru necesită abilitatea de a gestiona și preveni posibile situații de bullying sau conflicte cu colegii din mediul urban.

În această privință, Liviu Moise a menționat că, în trecut, au existat cazuri în care fetele de clasa a VIII-a erau așteptate de mașini la poarta școlii și a fost necesară intervenția pentru a le asigura siguranța. Cu toate acestea, acum elevii sunt mai bine pregătiți pentru a face față unor astfel de situații, știind să ceară ajutor și să semnaleze orice incident. Directorul a subliniat că soluția pentru elevi este să anunțe și să ceară sprijin atunci când se confruntă cu astfel de probleme.

Nicolae-Gabriel Gorunescu, vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție (ANPDCA), a subliniat că statisticile privind abuzurile sexuale și violența asupra copiilor sunt adesea subestimate, iar semnalarea cazurilor trebuie îmbunătățită pentru a proteja mai bine copiii. El a subliniat importanța ca profesorii, părinții și membrii comunității să fie capabili să recunoască semnele abuzului și să poată interveni pentru a proteja copiii.

Bianca Damian, reprezentantă a Societe Generale Global Solution Centre România, a evidențiat că protecția copiilor nu este responsabilitatea exclusivă a părinților sau a școlii, ci a întregii societăți. Ea a subliniat necesitatea prevenirii și gestionării situațiilor dificile la care copiii ar putea fi expuși, iar toți cei implicați, inclusiv copiii, părinții și profesorii, trebuie să învețe cum să abordeze și să prevină astfel de situații.

În ceea ce privește formarea cadrelor didactice, Adriana Butoi, inspector școlar, a menționat că profesorii au acces la cursuri de formare care îi ajută să creeze opționale pentru prevenirea și gestionarea situațiilor de abuz și bullying. De asemenea, s-a subliniat importanța colaborării dintre elevi, profesori și conducerea școlii în gestionarea acestor aspecte.

Sursă: edupedu.ro

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *