Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) trage un semnal de alarmă cu privire la o nouă înșelătorie online care circulă pe rețelele sociale, în care este folosită în mod abuziv imaginea brandului Notino. Escrocii încearcă să păcălească utilizatorii cu o ofertă fictivă ce promite o așa-zisă „cutie misterioasă” plină cu produse cosmetice de lux.

Această ofertă, promovată ca fiind „secretă” și „exclusivă”, este accesibilă doar după completarea unui chestionar aparent inofensiv. Mesajele false sugerează că aceste cutii ar fi ascunse într-o secțiune specială a site-ului Notino și că doar cei care răspund la câteva întrebări simple ar putea avea acces la ele. În realitate, întreaga poveste este o farsă bine gândită pentru a colecta date personale și bancare de la victime neavizate.

„Este o metodă clasică de phishing, în care escrocii profită de încrederea pe care o inspiră un brand cunoscut pentru a obține informații sensibile”, avertizează DNSC într-o postare publicată marți pe pagina sa oficială de Facebook.

Instituția le recomandă utilizatorilor să nu completeze formularul și să nu furnizeze niciun fel de date personale sau financiare. De asemenea, DNSC sfătuiește consumatorii să verifice întotdeauna veridicitatea ofertelor direct pe site-ul oficial al companiei implicate.

Orice ofertă care pare „prea bună ca să fie adevărată” ar trebui tratată cu prudență, mai ales atunci când presupune accesarea unor linkuri dubioase sau furnizarea de informații confidențiale.

Mai multe știri pe republikanews.ro
Ne găsești pe pagina de Facebook