Sursa foto: Cristian Popescu Piedone

De la preluarea funcției de președinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Cristian Popescu Piedone a demonstrat un angajament ferm și o abordare activă în protejarea drepturilor consumatorilor

În doar 100 de zile de mandat, ANPC a desfășurat o serie de acțiuni menite să asigure siguranța și drepturile cetățenilor, reflectând un leadership dedicat și responsabil.

În perioada 7 februarie – 7 mai 2025, ANPC a efectuat un număr impresionant de 23.971 de controale, acoperind multiple sectoare esențiale pentru viața cotidiană a românilor. Printre acestea s-au numărat 6.295 de controale pentru produse alimentare, 6.783 pentru produse nealimentare, 3.462 pentru servicii alimentare, 7.079 pentru servicii nealimentare și 298 în domeniul produselor și serviciilor financiare.

Aceste acțiuni au avut un impact semnificativ, fiind aplicate 30.769 sancțiuni, dintre care 18.342 au fost amenzi și 12.427 avertismente. Valoarea totală a amenzilor aplicate a depășit 118 milioane de lei. În plus, ANPC a întocmit 17.881 de procese verbale de constatare și control, prelevând 740 de probe, dintre care 20 s-au dovedit a fi neconforme. De asemenea, marfă în valoare de peste 8 milioane de lei a fost oprită de la comercializare, protejând consumatorii de produse nesigure.

„Am venit aici cu un scop clar: să apăr omul simplu, să nu mai permitem înșelăciuni și pericole ascunse pe rafturile magazinelor sau în farfuriile din restaurante. ANPC nu mai este un simplu observator. Este o forță în teren. Suntem prezenți, suntem fermi și, cel mai important, suntem de partea cetățeanului”, a declarat președintele Cristian Popescu Piedone.

Pentru a asigura siguranța consumatorilor, autoritatea a aplicat 961 de procese verbale de distrugere a produselor, 654 de procese verbale de prelevare și a oprit temporar prestarea de servicii în 1.667 de cazuri. De asemenea, ANPC a desfășurat 3.580 de acțiuni de consiliere a operatorilor economici, în scopul de a preveni abuzurile și de a promova practici comerciale corecte.