Autostrada A3 Ploiești – Brașov se confruntă cu întârzieri majore, iar lucrările nu vor începe cel mai devreme în 2026-2027, potrivit estimărilor Ministerului Transporturilor.

Lucrările pentru construirea Autostrăzii A3 Ploiești – Brașov nu pot începe mai devreme de 2026-2027, conform estimărilor lui Marianei Ioniță, secretar general al Ministerului Transporturilor.

Acest lucru se datorează unor factori precum durata contractului pentru Studiul de Fezabilitate și proiectul tehnic, semnat în februarie 2021 cu firma Consitrans, care are o durată de 30 de luni pentru revizuirea și completarea studiului de fezabilitate, 6 luni pentru elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Execuției Lucrărilor de Construire (PAC), și încă 6 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE). Licitațiile și obținerea acordului de mediu sunt, de asemenea, factori importanți care contribuie la întârzierea proiectului.

Autostrada Ploiești – Brașov este un proiect semnificativ estimat la 5,5 miliarde de euro, care include 13 tuneluri cu o lungime totală de 12 kilometri, peste 60 de poduri/pasaje cu o lungime de peste 28 de kilometri și 12 noduri rutiere. Acest proiect are un impact semnificativ asupra conectivității între centrele turistice de pe Valea Prahovei și va traversa 23 de unități administrative teritoriale.

În prezent, un tronson din județul Brașov în zona Ghimbav – Cristian va fi scos la licitație pentru execuție, marcând primul lot lansat în licitație din traseul A3 Ploiești – Brașov.

Pe de altă parte, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a criticat întârzierea proiectului, afirmând că acesta a înregistrat doar 5% progres într-un an și jumătate de mandat al ministrului Sorin Grindeanu.

  • Traseul autostrăzii A3 Ploiești – Brașov are o lungime totală de aproximativ 112,742 km, începând din zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești și terminându-se la intersecția cu DN1 între localitățile Ghimbav și Codlea, traversând zone montane și o serie de localități importante precum Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal, și altele. Proiectul implică o serie de lucrări complexe, inclusiv poduri, viaducte, tuneluri și noduri rutiere.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *