Semi-inelul de Nord devine funcțional în 2022, în timp ce autostrada către Brașov se amână până în 2040

Un nou segment de autostradă se va deschide în noiembrie! Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat că un tronson de autostradă, realizat de Spedition UMB, firma lui Dorinel Umbrărescu, va fi accesibil în acest an. Mai exact, va putea fi traversat un tronson de 19 km al Autostrăzii de Centură a Capitalei, cunoscut sub numele de semi-inelul de Nord, care se întinde între DN 1 și A3. Lotul 1, de la A1 la Corbeanca (17,6 km), a fost semnat recent și are termen de finalizare pentru anul 2026, iar lotul 3 (Afumați – Cernica, 8,6 km), realizat de chinezi, se află în faza de proiectare. Cu toate acestea, începând din anul viitor, se va putea circula pe autostradă de la DN1 la DN2, a anunțat directorul general CNAIR, Cristian Pistol.

Lotul 2 are termen de execuție adiacent anului 2024. Vorbim de o deschidere a circulației cu mult timp înaine față de termenul contractual, respectiv până la finalul acestui an. Cel mai probabil în luna noiembrie vom da în circulație lotul 2. Lotul 2, gândiți-vă că se leagă de lotul 1, la care abia am semnat contractul de proiectare și execuție, și de lotul 3, care a fost semnat tot anul acesta contractul de proiectare și execuție cu o companie din China. Deci practic legătura nu va putea fi utilizată în integralitate. Pe de altă parte, el va asigura legătura între DN1 și A3”, a spus Cristian Pistol.

Semi-inelul de Nord al Autostrăzii A0 are o lungime totală de 50 de kilometri și este împărțit în 4 loturi. Există perspective bune ca Tronsonul al 3-lea al Drumului Expres Craiova-Pitești, o altă lucrare a lui Umbrărescu, să fie finalizat până la sfârșitul anului 2023. Lucrările au înregistrat un progres semnificativ, depășind 80% din stadiul fizic.

Cu toate acestea, Autostrada care va lega Brașovul de Ploiești nu va fi finalizată până în jurul anului 2040, conform secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Mariana Ioniță. Aceasta a subliniat că lucrările nu pot începe mai devreme de 2026-2027 din cauza procedurilor de licitație, obținerea acordului de mediu și studiului geotehnic. Autostrada Ploiești-Brașov, estimată la 5,5 miliarde de euro, va include 13 tuneluri cu o lungime totală de 12 kilometri, peste 60 de poduri/pasaje cu o lungime totală de peste 28 de kilometri și 12 noduri rutiere, asigurând conectivitatea între centrele turistice de pe Valea Prahovei.

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *