Irinel Ionel Scriosteanu

Astăzi au fost avizate în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere CNAIR două variante de traseu pentru Drumul Radial 9 – Sud Expres #DR9, în faza Analizei Multicriteriale 1, conform secretarului de stat Irinel Ionel Scriosteanu

Scretarul de stat a postat astăzi noile detlaii cu privire la procesul de alegere a variantelor de traseu. Asadar, s-a avut în vedere conectarea drumurilor la rețeaua de infrastructură existentă, precum și la infrastructura de transport în curs de dezvoltare, cum ar fi Autostrada București A0 și Centura București. Cele două variante de traseu aprobate sunt:

  1. Varianta albastră: Drumul Bercenarului (Sector 4) – Intersecție Drumul Între Vii (Jilava) – Nod cu Bulevardul Metalurgiei – supratraversare CF și DNCB – Nod între DR9, DNCB și A0 – supratraversare A0 – legătură cu Strada Sfânta Ana (Berceni/Vidra) – Intersecție cu DJ401 Vidra.
  2. Varianta roșie: Drumul Bercenarului (Sector 4) și Bulevardul Metalurgiei (Sector 4) – Intersecție DR9, Drumul Între Vii și conexiune cu Drumul Bercenarului – supratraversare CF și DNCB – Nod între DR9, DNCB și A0 – supratraversare A0 – legătură cu Strada Sfânta Ana (Berceni/Vidra) – Intersecție cu DJ401 Vidra.

Principalele cerințe pentru proiectant includ:

  • 4 benzi de circulație (2 benzi pe sens)
  • 2 zone de acostament
  • 4 zone de siguranță cu parapeți
  • Zonă mediană de 8m lățime pentru dezvoltarea ulterioară a transportului public
  • Piste de biciclete
  • Trotuar pietonal
  • Transport public
  • Iluminat public

Contractul pentru elaborarea documentației tehnice a fost semnat în aprilie, iar termenul contractual de finalizare este de 12 luni. Finanțarea este asigurată din fonduri externe nerambursabile. Cu două săptămâni în urmă, în calitate de ordonator principal de credite al Infrastructurii Rutiere a României, am semnat necesitatea și oportunitatea cheltuielilor legate de acest proiect.

Drumul Radial 9 – Sud Expres (DR9) are o lungime de 13.86 km și va realiza conexiunea între localitatea Vidra/Berceni, Autostrada A0, DNCB, Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu. Implementarea drumurilor radiale este asigurată de Consiliul Județean Ilfov și PMB, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București (ADIZMB), în baza unui protocol de colaborare încheiat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Mulțumim pentru sprijin domnilor primari ai comunei Jilava – Elefterie Ilie Petre, comunei Vidra – Tudor Marian și viceprimarul comunei Berceni – George Ene!

Proiectul „Orbital București” vizează realizarea a 8 drumuri radiale, având ca scop conectarea unor artere importante ale Municipiului București și Centura Capitalei cu Autostrada București A0, intersectând 30 de localități din zona metropolitană.

‎Sursa foto: Irinel Ionel Scriosteanu

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *