Casa Naţională de Asigurări de Sănătate avertizează că mai mulţi cetăţeni au fost contactaţi de persoane care se dau drept angajaţi ai instituţiei, cerând date bancare sub pretextul virării unor sume de bani. CNAS subliniază că nu solicită niciodată informaţii privind conturi, parole sau PIN-uri.
CNAS a primit recent sesizări privind apeluri telefonice în care pretinşi angajaţi ai caselor de asigurări de sănătate solicitau codul numeric personal şi date bancare, promiţând transferuri financiare din partea instituţiei. Într-un comunicat oficial, CNAS atrage atenţia că aceste practici reprezintă tentative de înşelăciune şi că nicio structură din cadrul instituţiei nu cere astfel de informaţii de la persoane asigurate sau neasigurate.
„Să manifestaţi prudenţă maximă”, este apelul lansat de reprezentanţii CNAS, în special în faţa oricărei cereri telefonice sau electronice care vizează date cu caracter personal sau confidenţial. Cetăţenii sunt sfătuiţi să verifice orice solicitare suspectă direct la casa de asigurări de sănătate din judeţul în care locuiesc.
CNAS a sesizat Inspectoratele Judeţene de Poliţie în zonele unde au fost semnalate astfel de tentative de fraudă şi anunţă că va monitoriza în continuare fenomenul, pentru a preveni alte cazuri similare.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook facebook.com/republikanews.