logo
RNTV Live

Asociaţia Elevilor din Constanţa cere desfiinţarea examenului de Bacalaureat!

evaluarea nationala
Dudau Andreea Valentina

Asociația Elevilor din Constanța a solicitat eliminarea examenului de Bacalaureat, exprimând dezamăgirea față de subiectele prezentate la simulare! Elevii au exprimat nemulțumirea lor, afirmând că nu sunt familiarizați cu baza legală, dat fiind că nici Legea Educației nr. 1/2011, nici Legea Învățământului Preuniversitar nr. 198/2023 nu au fost aplicate în ceea ce privește Bacalaureatul!

Asociația Elevilor din Constanța (AEC) critică maniera în care elevii sunt evaluați la finalul învățământului preuniversitar și cere abolirea examenului de Bacalaureat. “În săptămâna precedentă, în intervalul 4-6 martie, au avut loc simulările naționale ale examenului de Bacalaureat. Elevii au fost dezamăgiți de subiectele propuse, afirmând că acestea sunt ineficiente”, a declarat organizația într-un comunicat transmis către Edupedu.ro. Se remarcă că presiunea pentru anularea examenelor de Bacalaureat a fost similară la sfârșitul primului an școlar afectat de pandemie, însă atunci ministrul de resort, Monica Anisie, a respins aceste solicitări iar examenele au fost menținute.

Lorena Drăguşin, preşedinta Asociației Elevilor din Constanța, susține că „Bacalaureatul este un examen din inerţie, nu ştim ce vrem cu el, ci doar ne-am obişnuit să îl dăm în fiecare an, fără vreun scop sau beneficiu. În plus, nici măcar nu îi cunoaştem baza legală, având în vedere faptul că nici Legea Educaţiei nr. 1/2011, nici Legea Învăţământului Preuniversitar nr. 198/2023 nu s-au aplicat cu privire la acesta. Pe lângă faptul că materia este foarte multă, este învechită. Este total absurd ca o ţară membră Uniunii Europene să rămână într-o continuă buclă temporală! Suntem în anul 2024, iar elevii încă sunt forţaţi să înveţe comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uită după ce ies din sala de examen”.

Asociația Elevilor din Constanța a transmis presei un comunicat în care subliniază că examenul de Bacalaureat reprezintă o preocupare majoră pentru toți elevii. Potrivit AEC, în timpul liceului, elevii sunt îndrumați să memorizeze, fără a se concentra pe înțelegerea materiei predate, iar după examen, tot ceea ce au reținut este uitat, acesta nefiind relevant pentru viitorul lor. Organizația argumentează că elevii sunt determinați să învețe doar pentru a trece examenul și a scăpa de o povară, nu pentru a-și evalua cu adevărat cunoștințele, deoarece Bacalaureatul nu își îndeplinește acest scop.

AEC acuză Ministerul Educației pentru echivalarea probelor examenului cu rezultatele obținute în liceu, evidențiind inutilitatea acestuia, conform reprezentanților din domeniul educației. Asociația menționează decizia ministrului Ligia Deca și a fostului premier Nicolae Ciucă de vara trecută de a echivala examenele orale de la Bacalaureat cu notele din timpul liceului, în contextul celei mai mari greve a profesorilor din ultimii 20 de ani. De asemenea, AEC aduce în discuție decizia Guvernului Orban, cu ministra Monica Anisie la educație, de a echivala probele de competențe de la Bacalaureat în primul an de pandemie.

Organizația constată că în România a crescut rata analfabeților funcționali, 42% dintre elevi neputând interpreta informații și nu având capacitatea de a formula idei proprii, din cauza accentului pus pe memorare pentru a trece examene. AEC consideră că examenul de Bacalaureat este inutil, având în vedere că multe facultăți desfășoară propriile examene de admitere, iar cunoștințele de bază ale elevilor au fost deja evaluate anterior admiterii la liceu. În plus, AEC susține că Bacalaureatul nu evaluează adecvat competențele reale ale elevilor, lăsându-i cu o înțelegere superficială a conceptelor esențiale.

În comunicat, tinerii din Asociația Elevilor din Constanța solicită crearea unei comisii de experți care să repenseze parcursul liceal, astfel încât cunoștințele elevilor să fie cu adevărat evaluate, nu doar capacitatea de memorare. Ei cer eliminarea examenului de Bacalaureat, considerând că acesta nu testează competențele reale ale elevilor.

„Din păcate, în România a crescut rata analfabeţilor funcţionali. 42% dintre elevii din ţară nu pot interpreta o informaţie şi nu pot avea propriile idei, din cauza faptului că au fost învăţaţi să tocească pentru a trece de un examen. Examenul de Bacalaureat este inutil, având în vedere că multe facultăţi au examen de admitere, iar cunoştinţele de bază ale elevului au fost deja testate înainte de admiterea la liceu. În plus, nu testează adecvat competenţele reale ale elevilor, iar aceştia rămân cu o înţelegere superficială a conceptelor importante. Solicităm crearea unei comisii de experţi care să regândească parcursul liceal, astfel încât cunoştinţele elevilor să fie cu adevărat testate, nu capacitatea de a memora! Solicităm eliminarea examenului de Bacalaureat, care nu verifică adevăratele competenţe ale elevilor!”

Mai multe știri pe republikanews.ro.

Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews

bogdan-nica-pnlromsilva COREP 07 SRL - Firma de constructiigristotermo-ploiestispalatoria-haroldparc industrialeko-angajeazaekond-angajeazasponsor