În etapa procesuală de soluționare a cererilor de suspendare, instanțele verifică doar îndeplinirea condițiilor prevăzute de Legea contenciosului administrativ și nu judecă în mod direct situația de fapt a cauzelor, conform declarațiilor directorului general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, într-o postare pe Facebook.
În luna mai, ANPC a dezvăluit că a descoperit practici comerciale înșelătoare referitoare la calculul ratelor în cazul a 11 bănci de pe piața locală. Acestea au fost sancționate cu suma de 550.000 de lei, iar pentru a restabili echilibrul contractual, s-a propus emiterea unor noi grafice de rambursare.
Alpha Bank, Raiffeisen Bank România și BRD sunt doar câteva dintre băncile care au obținut, prin intermediul instanței, suspendarea ordinului emis de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) referitor la modalitatea de calcul a ratelor de credit.
Conform declarațiilor directorului general al ANPC, operatorii economici financiar-bancari au dreptul, conform articolului 31 din Ordonanța de Urgență nr. 2/2001, de a contesta procesele-verbale de constatare a contravenției într-un termen de 15 zile de la comunicare, drept pe care aceștia au decis să-l exercite. De asemenea, băncile au depus cereri de suspendare a executării măsurilor prevăzute în Ordinele emise de președintele ANPC, Horia Constantinescu, până la judecarea pe fond a cererii de anulare sau până la soluționarea definitivă a acestora. Instanțele de judecată au acceptat aceste cereri și au formulat, de asemenea, cereri de anulare a Ordinelor, însă aceste cauze nu au fost soluționate până în prezent.
Mai multe detalii gasiți aici.