Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au efectuat o analiză detaliată a mai multor sortimente de cozonaci, descoperind produse care conţin până la 21 de aditivi diferiţi, incluși în aluat, umplutură și glazură!

Acest lucru ridică semne de întrebare referitoare la originea naturală și la calitatea produselor, în special în cazul celor prezentate ca „tradiţionale” sau „de casă”.

„În perioada sărbătorilor pascale, ANPC a realizat o evaluare comparativă a produselor de tip cozonac vândute în marile rețele de retail din România. Au fost analizate peste 20 de sortimente de cozonaci din diferite lanțuri de magazine, precum Carrefour, Auchan, Mega Image și Penny”, au precizat reprezentanții ANPC.

În urma evaluărilor, autoritățile au constatat prezenţa a până la 21 de aditivi, inclusiv în umplutură și glazură, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la calitatea și naturalețea produselor, în special pentru cele promovate ca fiind „tradiţionale”.

De asemenea, ANPC a semnalat utilizarea premixurilor care nu menționează proporțiile exacte ale ingredientelor active, precum nuca, ceea ce poate crea o percepție greșită asupra conținutului real al umpluturii.

Comisarii ANPC au mai subliniat că, în cazul în care în denumirea unui produs sunt incluse ingrediente precum nucă, rahat, stafide, cacao sau mac, acestea trebuie să fie specificate clar în lista de ingrediente, împreună cu ponderea acestora în produsul final.

De asemenea, ANPC a atras atenția asupra importanței etichetării clare a alergenilor, care trebuie evidenţiaţi vizual prin caractere distincte (font, stil sau culoare de fond) în lista ingredientelor, pentru a oferi consumatorilor informații corecte și complete.

Pentru a face alegeri informate, ANPC recomandă consumatorilor să citească cu atenţie etichetele produselor, să cumpere doar din locuri autorizate unde condițiile de igienă sunt respectate, și să se asigure că personalul care manipulează produsele poartă echipament de protecţie adecvat.

Produsele de patiserie neambalate trebuie să fie servite din recipiente curate, protejate de praf și insecte, iar consumatorii nu trebuie să le aleagă cu mâna.

În plus, etichetele produselor preambalate trebuie să includă data durabilităţii minime, stabilită de producător, iar pentru produsele de patiserie trebuie menţionate clar ingredientele alergene şi orice premixuri folosite.