Complexitatea producției bateriilor pentru vehiculele electrice versus mașinile tradiționale
Un motor de mașină tradițional reprezintă o mașinărie complexă de inginerie, cu pistoane care efectuează mișcări alternative, arcuri care se comprimă și se extind, arbori care efectuează rotații, supape care se deschid și se închid și angrenaje care transmit puterea. În plus, transmisia, care conectează motorul la roți, este în sine o mașinărie complexă. În schimb, un motor electric este, în esență, format din magneți înfășurați în fire și necesită doar o transmisie cu o singură viteză. Această simplitate ridică îngrijorări în rândul United Auto Workers, conform raportului CNN.
Deși se credea inițial că vehiculele electrice necesită cu 30% până la 40% mai puțină forță de muncă decât mașinile pe benzină din cauza numărului mai mic de piese mobile, cercetătorii au ajuns la concluzia că economiile de forță de muncă în producția vehiculelor electrice au fost supraevaluate. Estimările inițiale erau bazate pe ideea că mai puține piese în vehiculele electrice ar conduce automat la o cerere redusă de forță de muncă.
Cu toate acestea, cercetările au arătat că realizarea grupului motopropulsor al vehiculelor electrice, care include bateriile, motoarele electrice și sistemele de gestionare a energiei, necesită de fapt o forță de muncă totală mai mare decât cea implicată în fabricarea motoarelor și a transmisiilor pentru mașinile pe benzină.
În cazul vehiculelor electrice (EV-uri), există o componentă majoră care necesită o forță de muncă semnificativă, și anume, pachetul de baterii. Producția celulelor din care sunt asamblate bateriile reprezintă mai mult de jumătate din orele de muncă necesare pentru crearea întregului grup motopropulsor al unui vehicul electric, conform declarațiilor lui Fuchs.
Potrivit estimărilor Boston Consulting, fabricarea celulelor de baterii necesită aproximativ 8% din totalul forței de muncă implicată în producția unui vehicul în întregime. Acest procent este puțin mai mare decât cerința de muncă pentru fabricarea unui motor pe benzină, conform afirmațiilor sale.
Creația locurilor de muncă necesare pentru producția bateriilor pentru vehiculele electrice reprezintă unul dintre motivele pentru care Legea privind reducerea inflației, care reglementează stimulentele fiscale federale pentru vehiculele electrice, oferă consumatorilor mai multe credite dacă achiziționează un vehicul electric cu baterii fabricate în Statele Unite.
De asemenea, mai mulți producători de automobile, atât din SUA, cât și din Europa și Asia, precum Toyota, BMW și Hyundai, au anunțat proiecte de producție a bateriilor în Statele Unite.
Ford, de exemplu, a anunțat că uzina sa de baterii din Marshall, Michigan, va angaja aproximativ 2.500 de persoane. Ford planifică, de asemenea, să pregătească 5.000 de angajați pentru o unitate de producție de baterii aflată în construcție în Kentucky. General Motors (GM) are aproximativ 1.300 de angajați la uzina sa Ultium Cells din Ohio, unde muncitorii au votat pentru a se afilia la United Auto Workers (UAW).
Vineri, președintele UAW, Shawn Fain, a anunțat că, deși negocierile contractuale sunt încă în curs, GM a fost de acord ca fabricile sale de producție de baterii să se supună oricărui contract UAW mai amplu care va fi convenit în cele din urmă.
Mai multe știri pe republikanews.ro.
Ne găsești pe pagina de Facebook RepublikaNews.